Pubblicazioni scientifiche
-
R. Caldin; E. Polato, Mediatori per la disabilità visiva: il ruolo dei libri tattili, in: La ricerca storico-pedagogica tra contesti educativi e sfide sociali. Studi in onore di Giuseppe Elia, Lecce, Pensa MultiMedia, 2024, pp. 214 - 226 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Cissokho D., Zingari G.N., Riccio B., Sakho P., Politiques de développement rural et migration internationale des jeunes de la région de Kolda (Sénégal), «BELGEO», 2024, 1, pp. 1 - 25 [Articolo in rivista] Open Access
-
Trentini Marco, Labour market trajectories and unemployment of older workers in Europe after the Great Recession, «SOCIOLOGY COMPASS», 2024, 18, pp. 1 - 16 [Articolo in rivista]
-
R. Nardone, Modelli di mascolinità in gioco tra scenari e community videoludiche, in: La formazione delle maschilità in adolescenza. Uno sguardo pedagogico di genere sui contesti informali, Milano, FrancoAngeli srl, 2024, pp. 112 - 125 (CULTURE DI GENERE. CORPI, DESIDERI, FORMAZIONE) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Brescianini Flavio, Il costrutto di competenza nell'ambito dell'educazione civica: rischi e opportunità, «ARTICOLO 33», 2024, 5, pp. 80 - 86 [Articolo in rivista]
-
Verganti C.; Suttora C.; Zuccarini M.; Aceti A.; Corvaglia L.; Bello A.; Caselli M.C.; Guarini A.; Sansavini A., Lexical skills and gesture use : a comparison between expressive and receptive/expressive late talkers, «RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES», 2024, 148, pp. 1 - 14 [Articolo in rivista] Open Access
-
Eleonora Bonvini, Orientare alla scelta per ridurre le disuguaglianze: quando la segregazione formativa incontra l’“I care”, in: Dare la parola: professionalità pedagogiche, educative e formative. A 100 anni dalla nascita di don Milani, Lecce, Pensa MultiMedia, 2024, pp. 71 - 75 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Anna Rita Addessi, Creativity in and through music, in: M. S. Barrett, G. F. Welch, L. Custodero, E. Costa-Giomi, Lunde Vestad, David J. Hargreaves, Meryl Sole, B. Ilari, The Oxford Handbook of Early Childhood Music Learning and Development, New York, Oxford University Press, 2023, pp. 204 - 218 (OXFORD HANDBOOKS) [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Patrizia Sandri; Assunta Zanetti; Isabella Bennardi, Studenti plusdotati e didattica inclusiva a distanza : un’indagine esplorativa = Gifted Students and Inclusive Distance Learning : an Exploratory Survey, «FORM@RE», 2023, 23, pp. 189 - 208 [Articolo in rivista] Open Access
-
Petruzziello Gerardo, Mariani Marco Giovanni, Guglielmi Dina, van der Heijden Beatrice, de Jong P. Jeroen , Chiesa Rita,, The role of teaching staff in fostering perceived employability of university students, «STUDIES IN HIGHER EDUCATION», 2023, 48, pp. 20 - 36 [Articolo in rivista] Open Access
-
Nielsen K.; De Angelis M.; Innstrand S. T.; Mazzetti G., Quantitative process measures in interventions to improve employees’ mental health: A systematic literature review and the IPEF framework, «WORK AND STRESS», 2023, 37, pp. 1 - 26 [Articolo in rivista] Open Access
-
Greta Mazzetti, Enrique Robledo, Michela Vignoli, Gabriela Topa, Dina Guglielmi, Wilmar B. Schaufeli, Work Engagement : A meta-Analysis Using the Job Demands-Resources Model., «PSYCHOLOGICAL REPORTS», 2023, 126, pp. 1069 - 1107 [Articolo in rivista] Open Access
-
Gallerani Manuela, Ethical Responsibilities in the Curing/Caring Relationship, in: Rethinking Medical Humanities. Perspectives from the Arts and the Social Sciences, Berlin/Boston, de Gruyter, 2023, pp. 71 - 93 (MEDICAL TRADITIONS) [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Stefano Passini, Concerns over COVID-19 and prejudice : pre- and during-pandemic in Italy, «PSYCHOLOGICAL REPORTS», 2023, 126, pp. 1378 - 1391 [Articolo in rivista] Open Access
-
Soncini, Annalisa; Floris, Francesca; Matteucci, Maria Cristina, Feeling supported and engaged during COVID-19 : the role of family and colleagues in promoting teachers’ well-being, «TEACHERS AND TEACHING», 2023, 29, pp. 37 - 51 [Articolo in rivista] Open Access
-
Schenetti Michela; Irene di Nisio; Emiliane Rubat du Mérac, Wellbeing of outdoor education teachers : the role of school management and organization = El bienestar de los profesores de educación al aire libre : el papel de la gestión y la organización escolar, «INVESTIGACIÓN EN LA ESCUELA», 2023, 1, pp. 44 - 52 [Articolo in rivista] Open Access
-
Gallè, Francesca; Valeriani, Federica; De Giorgi, Andrea; Angelillo, Silvia; Bargellini, Annalisa; Bianco, Aida; Bianco, Lavinia; Caggiano, Giuseppina; Colucci, Maria Eugenia; Coniglio, Maria Anna; Dallolio, Laura; De Giglio, Osvalda; Giuseppe, Gabriella Di; Elhadidy, Heba Safwat Mhmoued Abdo; Gioffrè, Maria Eufemia; Laganà, Pasqualina; Licata, Francesca; Marchesi, Isabella; Masini, Alice; Montagna, Maria Teresa; Napoli, Christian; Orsi, Giovanni Battista; Pasquarella, Cesira; Pelullo, Concetta Paola; Paduano, Stefania; Sacchetti, Rossella; Scaioli, Giacomo; Siliquini, Roberta; Veronesi, Licia; Liguori, Giorgio; Spica, VincenzoRomano; Vitali, Matteo; Protano, Carmela, Assessment of Dietary Supplement Consumption among Italian University Students: the Multicenter DiSCo Study, «NUTRITION», 2023, 107, pp. 1 - 6 [Articolo in rivista]
-
Albani, Alessandra; Ambrosini, Federica; Mancini, Giacomo; Passini, Stefano; Biolcati, Roberta, Trait Emotional Intelligence and Self-regulated Learning in University Students during the COVID-19 pandemic : the mediation role of Intolerance of Uncertainty and COVID-19 Perceived Stress, «PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES», 2023, 203, pp. 1 - 7 [Articolo in rivista]
-
Fortuna Procentese; Flora Gatti; Alessia Rochira; Iana Tzankova; Immacolata Di Napoli; Cinzia Albanesi; Giovanni Aresi; Christian Compare; Angela Fedi; Silvia Gattino; Antonella Guarino; Elena Marta; Daniela Marzana, The selective effect of lockdown experience on citizens' perspectives : a multilevel, multiple informant approach to personal and community resilience during COVID ‐19 pandemic, «JOURNAL OF COMMUNITY & APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY», 2023, 33, pp. 719 - 740 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ferretti, Federico, Statues that must stand not fall: The material agency of anarchism in the marble monuments of Carrara, Italy, «JOURNAL OF HISTORICAL GEOGRAPHY», 2023, 80, pp. 94 - 105 [Articolo in rivista]