Pubblicazioni scientifiche
-
Sandri, Patrizia, “Senza muri”. Un servizio per l’inclusione lavorativa di persone con disabilità complessa, in: Terre di mezzo. Permanenze e cambiamenti nella realizzazione professionale delle persone disabili, NAPOLI, Liguori, 2015, pp. 251 - 282 (BIÒTOPI) [Capitolo/Saggio in libro]
-
L. Caronia; L. Mortari, The agency of things: how spaces and artefacts organize the moral order of an Intensive Care Unit, «SOCIAL SEMIOTICS», 2015, 25, pp. 401 - 422 [Articolo in rivista] Open Access
-
Mameli C.; Mazzoni E.; Molinari L., Patterns of Discursive Interactions and their Effectiveness in Primary Classrooms: An Application of Social Network Analysis., «RESEARCH PAPERS IN EDUCATION», 2015, 30, pp. 546 - 566 [Articolo in rivista]
-
Federica Andrei; Giacomo Mancini; Elvis Mazzoni; Paolo Maria Russo; Bruno Baldaro, Social status and its link with personality dimensions, trait emotional intelligence, and scholastic achievement in children and early adolescents, «LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES», 2015, 42, pp. 97 - 105 [Articolo in rivista] Open Access
-
Letizia Caronia; Ivana Bolognesi, Costruire le differenze: immagini di straniero nei contesti educativi, in: E. Nigris, L. Caronia, E. Vassallo, I. Bolognesi, G. Pastori, C. Bove, F.L. Zaninelli, Pedagogia e Didattica interculturale, Milano, Bruno Mondadori Pearson, 2015, pp. 67 - 99 (Pedagogie e didattiche per l'innovazione) [Capitolo/Saggio in libro]
-
TUORTO D, Emilia-Romagna, fuori dalle urne, «IL MULINO», 2015, 1, pp. 74 - 79 [Articolo in rivista]
-
TUORTO D; PASSARELLI G, A vote(r) like any other? Exploring the protest component in the vote for the Movimento 5 stelle, in: Beppe Grillo's Five Star Movement, FARNHAM, ASHGATE, 2015, pp. 179 - 194 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Grillo R.D.; Riccio B.; Salih R., Here and there, in: Grillo R.D., Living with Difference, Essays on Transnationalism and Multiculturalism, Lewes, B and RG Books, 2015, pp. 1031 - 1078 [Capitolo/Saggio in libro]
-
D'Ascenzo, Mirella, Nation building in the school prize giving ceremonies of the first decades after Italian Unification: a case study of post-unification Bologna, «HISTORY OF EDUCATION & CHILDREN'S LITERATURE», 2015, X, pp. 447 - 468 [Articolo in rivista]
-
Matteucci, Maria Cristina; Ceccarelli, Natascia, “Pronti per la scuola?” Una ricerca nella scuola dell’infanzia., «BAMBINI», 2015, giugno 2015, pp. 20 - 23 [Articolo in rivista]
-
Michela, Schenetti, Quando l'educazione ambientale può educare alla sostenibilità, «SCUOLA ITALIANA MODERNA», 2015, 7, pp. 76 - 80 [Articolo in rivista]
-
P. Sandri, Elementi di didattica speciale per l'inclusione, «L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE», 2015, 14, pp. 61 - 71 [Articolo in rivista] Open Access
-
López-León R.; Lorenzo-Quiles O.; Addessi A.R., Music education in Puerto Rican elementary schools: A study from the perspective of music teachers, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC EDUCATION», 2015, 33, pp. 146 - 162 [Articolo in rivista] Open Access
-
Dainese R., La Direttiva sui Bisogni Educativi Speciali : il Piano Didattico Personalizzato potrebbe essere efficace se …, «L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE», 2015, 14, pp. 72 - 79 [Articolo in rivista] Open Access
-
Roberta Biolcati;Stefano Passini;Mark D. Griffiths, All-in and Bad Beat: Professional Poker Players and Pathological Gambling, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MENTAL HEALTH AND ADDICTION», 2015, 13, pp. 19 - 32 [Articolo in rivista]
-
Pavarin, RAIMONDO MARIA; Biolcati, Roberta, Women between normality and dependence: a study of problematic consumption and dependence in women aged 30–50 years, «JOURNAL OF SUBSTANCE USE», 2015, 20, pp. 143 - 150 [Articolo in rivista]
-
Cristiano Bee; Paola Villano, Active citizenship in Italy and the UK: comparing political discourse and practices of political participation, civic activism and engagement in policy processes, in: Political and Civic Engagement: Multidisciplinary Perspectives., Hove, Psychology Press & Routledge, 2015, pp. 436 - 455 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Simone Visentin; Roberta Caldin; Lino Chiandetti, Families with Pluridisabled Children: The Parental Point of View on their Relationship with Health and Social Services, in: Innovative Practice and Interventions for Children and Adolescents with Psychosocial Difficulties and Disabilities, Newcastle, Cambridge Scholars, 2015, pp. 92 - 112 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Elena Luppi, Prendersi cura della terza età. Valutare e innovare i servizi per anziani fragili e non sufficienti, Milano, Editore Franco Angeli, 2015, pp. 140 (ERICA - EDUCARE ALLA RESPONSABILITÀ PER INCLUDERE IN UNA CITTADINANZA ATTIVA). [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]
-
Passini S.; Molinari L.; Speltini G., A Validation of the Questionnaire on Teacher Interaction in Italian Secondary School Students: The Effect of Positive Relations on Motivation and Academic Achievement, «SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2015, 18, pp. 547 - 559 [Articolo in rivista]