Pubblicazioni scientifiche
-
Grazia V.; Molinari L.; Mameli C., Contrasting school dropout: The protective role of perceived teacher justice, «LEARNING AND INSTRUCTION», 2024, 89, pp. 1 - 9 [Articolo in rivista]
-
Federico Fraboni, Sofia Morandini, Salvatore Zappalà, Dina Guglielmi, Marco Giovanni Mariani, Marco De Angelis, Luca Pietrantoni,, Occupational safety in homecare organizations: the design and implementation of a train-the-trainer program, «HOME HEALTH CARE SERVICES QUARTERLY», 2024, 43, pp. 87 - 113 [Articolo in rivista]
-
Alessandro Soriani, L’Enciclopedia di Piccolo Topo e Under Leaves. Due piccole ma preziose perle videoludiche, «ESSERE A SCUOLA», 2024, 5, pp. 71 - 73 [Articolo in rivista]
-
Vaughn, Margaret; Carbonneau, Kira J.; Mameli, Consuelo; Grazia, Valentina; Solheim, Oddny J.; Kennedy, Eithne; Lammert, Catherine; Arlington, Kyle; Sæbø, Johanne Ur, A cross-cultural perspective of agency in primary contexts: Validation of the student agency profile across multiple sites, «INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH», 2024, 124, pp. 1 - 11 [Articolo in rivista]
-
B. Borghi, I. Baldi, M.R. Catino, Illuminare il Mediterraneo, tra ricerca e didattica della storia, «DIALOGHI MEDITERRANEI», 2024, 65, pp. 1 - 9 [Articolo in rivista]
-
Ferretti, Federico, Over Land and Sea: Migration from Antiquity to the Present Day, Massimo Livi-Bacci, trans. David Broder. Cambridge, UK: Polity Press, 2023. 163 pp., maps, illustrations, notes, bibliography, index., «THE AAG REVIEW OF BOOKS», 2024, 12, pp. 31 - 33 [Recensione in rivista]
-
Mancini G.; Ozal Z.; Biolcati R.; Trombini E.; Petrides K.V., Trait emotional intelligence and adolescent psychological well-being: a systematic review, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH», 2024, 29, pp. 1 - 27 [Articolo in rivista] Open Access
-
Salvatore Messina, L'intelligenza artificiale per la scuola, «ESSERE A SCUOLA», 2024, 6, pp. 18 - 23 [Articolo in rivista]
-
Salvatore Messina, Pedagogia Algoritmica. Per una riflessione educativa sull’Intelligenza Artificiale, «ESSERE A SCUOLA», 2024, 6, pp. 60 - 61 [Recensione in rivista]
-
Colloca, Pasquale; Roccato, Michele; Russo, Silvia, Rally ‘round the flag effects are not for all: Trajectories of institutional trust among populist and non-populist voters, «SOCIAL SCIENCE RESEARCH», 2024, 119, pp. 1 - 11 [Articolo in rivista]
-
Yaprak Kurtsal; Giacomo Maria Rinaldi; Federica Savini; Rubina Sirri; Martin Melin; Elena Pacetti; Alessandra De Cesare; Marialetizia Fioravanti; Elena Luppi; Gerardo Manfreda; Davide Viaggi, Improving the Education and Training Policies of the Agri-Food and Forestry Sectors: Identifying New Strategies to Meet the Needs of the Sector and Farm-to-Fork Priorities, «SUSTAINABILITY», 2024, 16, pp. 1 - 20 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ferretti, Federico, Conciliating Subaltern and Liminal Geopolitics : Reggio Emilia’s City Diplomacy and the Geographies of Lusophone Africa’s Decolonisation, «GEOPOLITICS», 2024, 29, pp. 1 - 28 [Articolo in rivista]
-
Masini, Alice; Dallolio, Laura; Sanmarchi, Francesco; Lovecchio, Francesco; Falato, Mario; Longobucco, Yari; Lanari, Marcello; Sacchetti, Rossella, Adherence to the Mediterranean Diet in Children and Adolescents and Association with Multiple Outcomes : An Umbrella Review, «HEALTHCARE», 2024, 12, pp. 449 - 471 [Articolo in rivista] Open Access
-
Floris M.; Paganin G.; Guglielmi D.; Mazzetti G., Motivation is not enough : how career planning and effort regulation predict academic achievement, «CURRENT PSYCHOLOGY», 2024, 43, pp. 9280 - 9289 [Articolo in rivista] Open Access
-
Renger D.; Passini S., Self-respect and responsibility : understanding individuals' entitlement beliefs and their association with concern for others' rights, «PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES», 2024, 221, pp. 1 - 8 [Articolo in rivista] Open Access
-
De Santis, Cristiana, La lingua, i sensi e il mestiere di essere umani. A proposito del volume "La vita delle parole. Il lessico dell'italiano tra storia e società", «Magazine - Lingua italiana», 2024, 1/2004, pp. 1 - 10 [Recensione in rivista]
-
Emanuela Pettinari, Lucia Balduzzi, Chiara Dalledonne Vandini, Supporting the accessibility of educational services 0-6: good practices to promote educational continuity between school and famil, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2024, 1, pp. 766 - 779 [Articolo in rivista]
-
Elena Guerzoni, DI COSA PARLANO I LIBRI PER BAMBINI. La letteratura per l’infanzia come critica radicale. [What Children’s Books Are About. Children’s Literature as Radical Critique.] By Giorgia Grilli., «BOOK BIRD», 2024, 62, pp. 68 - 70 [Recensione in rivista]
-
Chiara Pilotto, Civili e in-civili. Note a margine di una ricerca di campo in una "zona ebraica" della Cisgiordania occupata, «DIALOGHI MEDITERRANEI», 2024, 66, pp. 232 - 239 [Articolo in rivista]
-
De Santis, Cristiana, Perché una tavola rotonda non è rotonda, «MICROMEGA», 2024, 2/2024, pp. 58 - 65 [Articolo in rivista]