Pubblicazioni scientifiche
-
Patrizia, Sandri, Hans Asperger: “Nato per vedere, messo qui per osservare” . Un contributo alla Pedagogia Speciale, in: Storia della Pedagogia speciale. L’origine, lo sviluppo, la differenziazione, Pisa, Edizioni ETS, 2016, pp. 417 - 436 (SCIENZE DELL'EDUCAZIONE) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Riccio B., Political Spaces. The ambivalent experiences of Italian second-generation associations, in: Identity and the Second Generation. How Children of Immigrants Find Their Space, Nashville, Vanderbilt University Pres, 2016, pp. 104 - 123 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Molinari L.; Speltini G.; Passini S.; Carell M.G., Time perspective in adolescents and young adults: Enjoying the present and trusting in a better future, «TIME & SOCIETY», 2016, 25, pp. 594 - 612 [Articolo in rivista]
-
Fontanella L.; Villano P.; Di Donato M., Attitudes towards Roma people and migrants: a comparison through a Bayesian multidimensional IRT model, «QUALITY & QUANTITY», 2016, 50, pp. 471 - 490 [Articolo in rivista] Open Access
-
Guglielmi, Dina; Bruni, Ilaria; Simbula, Silvia; Fraccaroli, Franco; Depolo, Marco, What drives teacher engagement: a study of different age cohorts, «EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2016, 31, pp. 323 - 340 [Articolo in rivista] Open Access
-
Vignoli, Michela; Guglielmi, Dina; Bonfiglioli, Roberta; Violante, Francesco Saverio, How job demands affect absenteeism? The mediating role of work–family conflict and exhaustion, «INTERNATIONAL ARCHIVES OF OCCUPATIONAL AND ENVIRONMENTAL HEALTH», 2016, 89, pp. 23 - 31 [Articolo in rivista]
-
Scappini, Ettore; Trentini, Marco, Education and employment in Italy of the cohort of adults born in 1954-58: an analysis from 1993 to 2009, «QUALITY AND QUANTITY», 2016, 50, pp. 1611 - 1631 [Articolo in rivista] Open Access
-
Guerra, Luigi; Betti, Maurizio; Ferrari, Luca, MOOCs Scenarios and Learning Recognition. A Step Further?, in: E-Learning, E-Education, and Online Training Second International Conference, eLEOT 2015, Cham, Springer, 2016, pp. 152 - 158 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Zannoni, Federico, Intercultural Cities in Europe, in: Ethnopolitics and migration. Conflicts, consensus and tolerance in the 21st century, Kazan, Kazan University Press, 2016, pp. 148 - 156 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Zannoni, Federico, L’ipotesi del contatto alla prova dei campi estivi internazionali per bambini e adolescenti: due esperienze a confronto, «EDUCAZIONE INTERCULTURALE», 2016, 14, pp. 1 - 11 [Articolo in rivista]
-
Gallerani, Manuela, Narrative medicine and stories of illness: Caring for the sick requires active listening, in: Stories that make a difference. Exploring the collective, social and political potential of narratives in adult education research, Lecce, PensaMultiMedia Editore, 2016, pp. 341 - 347 (PEDAGOGIA DELLA CURA) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Rossella Raimondo, Audaci filantrope e piccoli randagi. Il contributo di Lucy Bartlett, Alessandrina Ravizza e Bice Cammeo a favore dell'infanzia traviata e derelitta, Parma, Edizioni Junior Gruppo Spaggiari, 2016, pp. 145 (Storia/storie dell'educazione). [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]
-
Pironi, Tiziana, Da Maria Montessori a Margherita Zoebeli: l’impegno educativo nei confronti dell'infanzia traumatizzata dalla guerra, «ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE», 2016, 8, pp. 115 - 128 [Articolo in rivista]
-
Villano, Paola, I figli della migrazione tra difficoltà e risorse, in: L'età giovanile. Disagio e risorse psicosociali, Bologna, Il Mulino, 2016, pp. 139 - 163 (ITINERARI) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Luppi, Elena, Italy, in: International Perspectives on Older Adult Education, New York, Springer, 2016, pp. 201 - 210 (Lifelong Learning Book Series) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Giovannini, Maria Lucia; Rosa, Alessandra, Dirigenti scolastici e neoassunti, in: Essere docenti in Emilia-Romagna 2015-16, Napoli, Tecnodid, 2016, pp. 27 - 38 (I QUADERNI DELL'UFFICIO SCOLASTICO REGIONALE PER L'EMILIA-ROMAGNA) [Capitolo/Saggio in libro]
-
D'Ascenzo, Mirella, Linee di ricerca della storiografia scolastica in Italia: la storia locale Research Fields of School Historiography in Italy: The Local History, «ESPACIO, TIEMPO Y EDUCACIÓN», 2016, 3, pp. 249 - 272 [Articolo in rivista] Open Access
-
Riccio, Bruno, Critical Mobility Studies as a Political Middle-Ground?, in: Bounded Mobilities. Ethnographic Perspectives on Social Hierarchies and Global Inequalities, Bielefeld, Transcript Verlag, 2016, pp. 35 - 40 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Piastra, Stefano, Francesco Brancati, Martino Martini and Shanghai’s Lao Tang (Old Church). Mapping, Perception and Cultural Implications of a Place, in: Martino Martini, Man of Dialogue, 2016, pp. 159 - 181 (atti di: Martino Martini (1614-1661), Man of Dialogue, Trento, 15-17 ottobre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Demozzi, Silvia, L'infanzia "inattuale". Perché le bambine e i bambini hanno diritto al rispetto, Parma, Edizioni Junior. Gruppo Spaggiari, 2016, pp. 151 . [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]