Pubblicazioni scientifiche
-
Andrea Ciani; Elisa Guasconi, Il formative assessment nella scuola secondaria di primo grado : una ricerca-formazione per promuovere nuove prassi e convinzioni sulla valutazione, in: Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19, Madrid, Editorial DYKINSON, S.L., 2022, pp. 231 - 242 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Silva C; Segata C; Riccio B, Promuovere il benessere di bambini e famiglie esposte alla marginalità : l’esperienza del progetto “Ali per il futuro”, «RIVISTA ITALIANA DI EDUCAZIONE FAMILIARE», 2022, 20, pp. 5 - 15 [Articolo in rivista] Open Access
-
Dalledonne Vandini C., Balduzzi L., Supporting the professional growth of educators through video analysis : a research conducted in Trento’s preschools = Sostenere la professionalità degli educatori attraverso la videoanalisi : una ricerca condotta nei nidi d’infanzia di Trento, «FORMAZIONE & INSEGNAMENTO», 2022, 20, pp. 221 - 237 [Articolo in rivista] Open Access
-
Federica Tarabusi, Building boundaries in making policies. Exploring the local construction of migrants in multicultural Italy, «JOURNAL OF ETHNIC AND MIGRATION STUDIES», 2022, 48, pp. 273 - 290 [Articolo in rivista] Open Access
-
Anna Rita Addessi (a cura di): SPARKS, BERGLUND, REBUFFA, ADDESSI, SQUILLANTE, Booklet: Giovanni Battista Gervasio, Emanuele Barbella, Gioacchino Còcchi. I manoscritti per mandolino della collezione Gimo/The manuscripts for mandolin of Gimo collection - 2 Audio CD box set TC710090, Bologna, TACTUS TC710090, 2022, pp. 25 . [Curatela]
-
Anna RIta Addessi (a cura di): Addessi, Cardoso de Araújo, Maffioli,Regazzi, Anelli, Ferrari, Pscheidt, Luc Njis, Marc Leman, Hammond,Figueiras, Luders, A criatividade musical e motora das crianças com a plataforma MIROR: referencial teórico, experimentos e caminhos educacionais, Curitiba, APPRIS, 2022, pp. 336 . [Curatela]
-
Ferretti F., Parrhesia and female leadership : radical women in Brazilian geography against dictatorship and academic conservatism, «GENDER PLACE AND CULTURE», 2022, 29, pp. 524 - 546 [Articolo in rivista] Open Access
-
Borelli C., Gigli A., Melotti G., Il rapporto tra esseri umani e natura ai tempi del Covid-19: orizzonti di possibilità e nuove problematicità nell’ambito dell’educazione esperienziale nature-based, in: Liliana Dozza, Carla Cardinaletti ( a cura di), Questa è l'outdoor education : un laboratorio di Pedagogia itinerante, Bergamo, Zeroseiup, 2022, pp. 89 - 97 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Ferretti, Federico, Decentring the Lettered City: Exile, Transnational Networks, and Josué de Castro’s Centre International pour le Développement (1964–1973), «ANTIPODE», 2022, 54, pp. 397 - 417 [Articolo in rivista] Open Access
-
Cavazza, Nicoletta; Colloca, Pasquale; Roccato, Michele, Left and right in the age of populism : has the populist zeitgeist permeated citizens’ representation of ideological labels?, «CONTEMPORARY ITALIAN POLITICS», 2022, 14, pp. 68 - 86 [Articolo in rivista] Open Access
-
Federico Ferretti, James Guillaume géographe?, in: James Guillaume : l’émancipation par les savoirs, Paris, Noir et Rouge, 2022, pp. 27 - 40 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Giusino, Davide; De Angelis, Marco; Mazzetti, Greta; Christensen, Marit; Innstrand, Siw Tone; Faiulo, Ilaria Rita; Chiesa, Rita, “We All Held Our Own”: Job Demands and Resources at Individual, Leader, Group, and Organizational Levels During COVID-19 Outbreak in Health Care. A Multi-Source Qualitative Study, «WORKPLACE HEALTH & SAFETY», 2022, 70, pp. 6 - 16 [Articolo in rivista] Open Access
-
Archie Davies; Federico Ferretti, Josué Apolônio de Castro (1908-1973), in: Geographers Biobibliographical Studies, n. 40, London, Bloomsbury, 2022, pp. 117 - 149 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Federico Ferretti, Décoloniser la géographie, et découvrir des traditions géographiques alternatives, in: Géographies du politique, Neuilly-sur-Seine, Atlande, 2022, pp. 99 - 104 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Mameli C.; Grazia V.; Passini S.; Molinari L., Student perceptions of interpersonal justice, engagement, agency and anger: a longitudinal study for reciprocal effects, «EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2022, 37, pp. 765 - 784 [Articolo in rivista] Open Access
-
Marco Trentini, Political attitudes, participation and union membership in the UK, «INDUSTRIAL RELATIONS JOURNAL», 2022, 53, pp. 19 - 34 [Articolo in rivista] Open Access
-
Dorena Caroli, Top-down Verbal Messaging: Textbooks, in: Media and Communication in the Soviet Union (1917–1953). General Perspectives, London, Palgrave, 2022, pp. 75 - 86 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Gattino, Silvia; Rizzo, Marco; Gatti, Flora; Compare, Christian; Procentese, Fortuna; Guarino, Antonella; Di Napoli, Immacolata; Barbieri, Irene; Fedi, Angela; Aresi, Giovanni; Marta, Elena; Marzana, Daniela; Prati, Gabriele; Rochira, Alessia; Tzankova, Iana; Albanesi, Cinzia, COVID‐19 in our lives: Sense of community, sense of community responsibility, and reflexivity in present concerns and perception of the future, «JOURNAL OF COMMUNITY PSYCHOLOGY», 2022, 50, pp. 2344 - 2365 [Articolo in rivista]
-
Giovanni Aresi, Fortuna Procentese, Silvia Gattino, Iana Tzankova, Flora Gatti, Christian Compare, Daniela Marzana, Terri Mannarini, Angela Fedi, Elena Marta, Antonella Guarino, Prosocial behaviours under collective quarantine conditions : a latent class analysis study during the 2020 COVID-19 lockdown in Italy, «JOURNAL OF COMMUNITY & APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY», 2022, 32, pp. 490 - 506 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ferretti, Federico, History and philosophy of geography III: Global histories of geography, statues that must fall and a radical and multilingual turn, «PROGRESS IN HUMAN GEOGRAPHY», 2022, 46, pp. 716 - 725 [Articolo in rivista] Open Access