Pubblicazioni scientifiche
-
Stefania Lorenzini, Adozione internazionale e prospettiva interculturale. Per una scuola attenta alle peculiarità di tutti e ciascuno., in: La scuola si racconta. Riflessioni pedagogiche per una scuola multiculturale inclusiva, Bergamo, edizioni junior, 2021, pp. 91 - 103 (BIBLIOTECA DI SCIENZE DELL'INFANZIA) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Maria Elena Tassinari; Massimo Marcuccio; Gustavo Marfia, EXTENDED REALITY IN SOCIAL SCIENCE: A CONCEPTUAL CLARIFICATION, in: EDULEARN21 Proceedings, Valencia, IATED, 2021, pp. 7052 - 7060 (atti di: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies, Online Conference, 5-6 July, 2021) [Contributo in Atti di convegno]
-
Stefano Piastra, I gesuiti e la Cina : la produzione cartografica come problema tecnico e culturale (XVI-XVIII secolo) = Jesuits and China : map-making as a technical and cultural problem (16th-18th centuries), «BOLLETTINO DELL'ASSOCIAZIONE ITALIANA DI CARTOGRAFIA», 2021, 172, pp. 20 - 33 [Articolo in rivista] Open Access
-
Brondi, Sonia; Palareti, Laura; Mazzetti, Greta, Comprehensive care for haemophilia: A literature review for improving institutional cooperation, «INTERNATIONAL JOURNAL OF HEALTHCARE MANAGEMENT», 2021, 14, pp. 402 - 411 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ettore Scappini, Calibrating Questionnaires with Weekly Diaries : An Application in Religious Behavior, Netherlands 1975 to 2005, «SOCIOLOGICAL METHODOLOGY», 2021, 51, pp. 166 - 187 [Articolo in rivista] Open Access
-
Vignoli M.; Zaniboni S.; Chiesa R.; Alcover C.-M.; Guglielmi D.; Topa G., Maintaining and engaging older workers at work: the trigger role of personal and psychosocial resources, «THE INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT», 2021, 32, pp. 1731 - 1753 [Articolo in rivista] Open Access
-
Addessi, Anna Rita, Le style de Manuel de Falla et Claude Debussy : la modernité entre homenajes et dédicaces, in: Michel Imberty: la psychologie de la musique au-delà des sciences cognitives. Acts du Colloque, PAris, Édition Delatour France, 2021, pp. 177 - 196 [Capitolo/Saggio in libro]
-
ADDESSI, Anna Rita, Developing an Observational Schedule using Flow Dimensions, in: Addressing Issues of Mental Health in Schools through Music and the Arts. Teachers and Music Therapists working together, London, Routledge, Taylor & Francis Group, 2021, pp. 238 - 246 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Luders, V., Figueiredo, C., Addessi, A.R., Creative practices and reflexive musical interaction with an adolescent with autism, in: Brazilian Research on Creativity Development in Musical Interaction, New York, London, Routledge, Taylor & Francis Group, 2021, pp. 98 - 116 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Jean Pscheidt, Rosane Cardoso de Araújo, Anna Rita Addessi, Reflexive interaction and musical creativity: A study with drums students, in: Brazilian Research on Creativity Development in Musical Interaction, New York , London, Routledge, Taylor & Francis Group., 2021, pp. 4 - 27 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Addessi, A.R., The musical dimension of daily routines with under-four children during diaper change, bedtime and free-play., in: Music in the Lives Of Young Children : An Annotated Anthology of Research Papers from Early Child Development and Care, Oxon, Routledge, Taylor & Francis Group, 2021, pp. 73 - 97 [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Anna Rita Addessi, Lars Berglund, Paologiovanni Maione, Mauro Squillante (a cura di): Addessi, Berglund, Cafiero, Fertonani, Di Mauro, Lijoi, Maione, Nocerino, Rebuffa, Seller, Smurra, Sparks, Squillante, Il mandolino a Napoli nel Settecento. Atti delle Giornate di Studio, Napoli, 30 novembre-1 dicembre 2018, Napoli, Edizioni Turchini, 2021, pp. 262 (I TURCHINI SAGGI). [Curatela]
-
Tzankova, Iana; Prati, Gabriele; Eckstein, Katharina; Noack, Peter; Amnå, Erik; Motti-Stefanidi, Frosso; Macek, Petr; Cicognani, Elvira, Adolescents’ Patterns of Citizenship Orientations and Correlated Contextual Variables: Results From a Two-Wave Study in Five European Countries, «YOUTH & SOCIETY», 2021, 53, pp. 1311 - 1334 [Articolo in rivista] Open Access
-
Soncini A.; Matteucci M.C.; Butera F., Error handling in the classroom : an experimental study of teachers’ strategies to foster positive error climate, «EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2021, 36, pp. 719 - 738 [Articolo in rivista] Open Access
-
Dorena Caroli, Ludmila Durdíková, teacher and writer for children from Prague to Paris (1899–1955), in: Women and Children’s Literature. A Love Affair?, Bern, Peter Lang, 2021, pp. 25 - 43 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Alessandro Soriani, Educating for a video game Culture. A map for teachers and parents, Strasburgo, Council of Europe, 2021, pp. 62 . [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]
-
Alessandro Soriani, Le sfide, in termini di inclusione, di una scuola forzata alla non-presenza. Esiti di una ricerca condotta presso un istituto comprensivo del territorio Bolognese., in: Oltre l'emergenza. Sguardi pedagogici su infanzia, famiglie, servizi educativi e scolastici nel Covid-19, Parma, Edizioni Junior-Bambini S.r.l., 2021, pp. 132 - 144 [Capitolo/Saggio in libro]
-
ANNA PILERI, Dialogicity in diapers : attunement and misattunement at the nursery school, in: Letizia Caronia, Language and Social Interaction at Home and School, AMSTERDAM, John Benjamins Publishing Company, 2021, pp. 221 - 255 (DIALOGUE STUDIES) [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Alessandro Soriani, Raccontare insieme il lockdown: l’uso del Digital Storytelling per favorire il rientro nella scuola dell’infanzia., «INFANZIA», 2021, 2, pp. 119 - 124 [Articolo in rivista]
-
Ilaria Pitti; Dario Tuorto, I giovani nella società contemporanea. Identità e trasformazioni., Roma, Carocci, 2021, pp. 201 (STUDI SUPERIORI). [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]