Pubblicazioni scientifiche
-
Cuconato, Morena, School to work transitions in Europe: choice and constraints, «EDUCATIONAL RESEARCH FOR POLICY AND PRACTICE», 2017, 16, pp. 43 - 59 [Articolo in rivista] Open Access
-
Passini, Stefano, Different Ways of Being Authoritarian: The Distinct Effects of Authoritarian Dimensions on Values and Prejudice, «POLITICAL PSYCHOLOGY», 2017, 38, pp. 73 - 86 [Articolo in rivista]
-
Sandri Patrizia; Martina Brazzolotto, Quando la plusdotazione non porta al successo scolastico, «L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE», 2017, 16, pp. 66 - 71 [Articolo in rivista] Open Access
-
Demozzi, S., Corpi bambini. Infanzia adultizzata e a rischio di scomparsa, «NIDI D'INFANZIA», 2017, gannaio-febbraio 2017, pp. 19 - 21 [Articolo in rivista]
-
Passini, Stefano, Getting High as Part of a “Bad” Reputation: Social Reputation and Binge Drinking, «JOURNAL OF CHILD & ADOLESCENT SUBSTANCE ABUSE», 2017, 26, pp. 125 - 131 [Articolo in rivista]
-
Raimondo, Rossella, The children in the city. An introduction, «RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA», 2017, 12, pp. 3 - 15 [Articolo in rivista]
-
Tiziana, Pironi, Educating to Beauty: the aesthetical value of child of infants’ educative institutions in the Twentieth century’s pedagogy, «RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA», 2017, 12, pp. 111 - 122 [Articolo in rivista]
-
MASONI, LICIA, Picture books e uso narrativo della lingua inglese, «LEND. LINGUA E NUOVA DIDATTICA», 2017, 1, pp. 49 - 58 [Articolo in rivista]
-
Chiara Panciroli; Anita Macauda, The space as an educational and a didactic tool of interpretation: the example of the atelier of “The child and the city”, «RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA», 2017, Vol. 12, pp. 131 - 140 [Articolo in rivista]
-
Villano, Paola; Fontanella, Lara; Fontanella, Sara; Donato, Marika Di, Stereotyping Roma people in Italy: IRT models for ambivalent prejudice measurement, «INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS», 2017, 57, pp. 30 - 41 [Articolo in rivista] Open Access
-
Passini, Stefano, Subtle prejudice and conformism: The intergroup indifference, «INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL RESEARCH», 2017, 10, pp. 25 - 34 [Articolo in rivista]
-
Emiliani, Francesca; Passini, Stefano, Everyday Life in Social Psychology, «JOURNAL FOR THE THEORY OF SOCIAL BEHAVIOUR», 2017, 47, pp. 83 - 97 [Articolo in rivista]
-
Norcini Pala, Andrea; Villano, Paola; Clinton, Lauren, Attitudes of Heterosexual Men and Women Toward HIV Negative and Positive Gay Men, «JOURNAL OF HOMOSEXUALITY», 2017, 64, pp. 1178 - 1192 [Articolo in rivista]
-
Lorenzini, Stefania, Violenza e sfruttamento. La tratta delle ragazze straniere, «PEDAGOGIA OGGI», 2017, 1, pp. 263 - 282 [Articolo in rivista]
-
De Santis, C., Modelli grammaticali, «FOLIO.NET», 2017, 2, pp. 1 - 4 [Articolo in rivista]
-
Chiantera, Angela;De Santis, Cristiana, Per una didattica attiva dell'italiano, «SCUOLA ITALIANA MODERNA», 2017, 7 /124, pp. 75 - 77 [Articolo in rivista]
-
Bolognesi, Ivana, Immigrant mothers and school. Relations with teachers = Madri immigrate e scuola. Il rapporto con gli insegnantI, «PEDAGOGIA OGGI», 2017, 15, pp. 193 - 204 [Articolo in rivista] Open Access
-
Bolognesi, Ivana, Contesti scolastici multiculturali. Ricerche e prospettive pedagogiche, «METIS», 2017, 1, pp. 248 - 255 [Articolo in rivista]
-
Bee C.; Villano P., CITTADINANZA ATTIVA, PARTECIPAZIONE POLITICA E IDENTITÀ EUROPEA. DISCORSI E PRATICHE IN ITALIA E REGNO UNITO, «SOCIOLOGIA E POLITICHE SOCIALI», 2017, 20, pp. 135 - 158 [Articolo in rivista]
-
Matteucci, Maria Cristina; Guglielmi, Dina; Lauermann, Fani, Teachers’ sense of responsibility for educational outcomes and its associations with teachers’ instructional approaches and professional wellbeing, «SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2017, 20, pp. 275 - 298 [Articolo in rivista] Open Access