Pubblicazioni scientifiche
-
L. Caronia; L. Mortari, The agency of things: how spaces and artefacts organize the moral order of an Intensive Care Unit, «SOCIAL SEMIOTICS», 2015, 25, pp. 401 - 422 [Articolo in rivista] Open Access
-
Mameli C.; Mazzoni E.; Molinari L., Patterns of Discursive Interactions and their Effectiveness in Primary Classrooms: An Application of Social Network Analysis., «RESEARCH PAPERS IN EDUCATION», 2015, 30, pp. 546 - 566 [Articolo in rivista]
-
Federica Andrei; Giacomo Mancini; Elvis Mazzoni; Paolo Maria Russo; Bruno Baldaro, Social status and its link with personality dimensions, trait emotional intelligence, and scholastic achievement in children and early adolescents, «LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES», 2015, 42, pp. 97 - 105 [Articolo in rivista] Open Access
-
TUORTO D, Emilia-Romagna, fuori dalle urne, «IL MULINO», 2015, 1, pp. 74 - 79 [Articolo in rivista]
-
D'Ascenzo, Mirella, Nation building in the school prize giving ceremonies of the first decades after Italian Unification: a case study of post-unification Bologna, «HISTORY OF EDUCATION & CHILDREN'S LITERATURE», 2015, X, pp. 447 - 468 [Articolo in rivista]
-
Lucia Balduzzi; Arianna Lazzari, Mentoring practices in workplace-based professional preparation: a critical analysis of policy developments in the Italian context, «EARLY YEARS», 2015, 35, pp. 124 - 138 [Articolo in rivista] Open Access
-
Grilli, Giorgia, 150 anni di meraviglie. Con il 150° anniversario di Alice si celebra anche la nascita di una letteratura per l'infanzia completamente rinnovata., «LI.B.E.R. LIBRI PER BAMBINI E RAGAZZI», 2015, 107, pp. 34 - 36 [Articolo in rivista]
-
Trentini, Marco, Thomas Janoski, David Luke and Christopher Oliver, "The Causes of Structural Unemployment". Cambridge: Polity Press, 2014, 224 pp., «SOCIOLOGICA», 2015, 1, pp. 0 - 0 [Recensione in rivista]
-
Matteucci, Maria Cristina; Ceccarelli, Natascia, “Pronti per la scuola?” Una ricerca nella scuola dell’infanzia., «BAMBINI», 2015, giugno 2015, pp. 20 - 23 [Articolo in rivista]
-
Michela, Schenetti, Quando l'educazione ambientale può educare alla sostenibilità, «SCUOLA ITALIANA MODERNA», 2015, 7, pp. 76 - 80 [Articolo in rivista]
-
P. Sandri, Elementi di didattica speciale per l'inclusione, «L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE», 2015, 14, pp. 61 - 71 [Articolo in rivista] Open Access
-
López-León R.; Lorenzo-Quiles O.; Addessi A.R., Music education in Puerto Rican elementary schools: A study from the perspective of music teachers, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC EDUCATION», 2015, 33, pp. 146 - 162 [Articolo in rivista] Open Access
-
Dainese R., La Direttiva sui Bisogni Educativi Speciali : il Piano Didattico Personalizzato potrebbe essere efficace se …, «L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE», 2015, 14, pp. 72 - 79 [Articolo in rivista] Open Access
-
Roberta Biolcati;Stefano Passini;Mark D. Griffiths, All-in and Bad Beat: Professional Poker Players and Pathological Gambling, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MENTAL HEALTH AND ADDICTION», 2015, 13, pp. 19 - 32 [Articolo in rivista]
-
Pavarin, RAIMONDO MARIA; Biolcati, Roberta, Women between normality and dependence: a study of problematic consumption and dependence in women aged 30–50 years, «JOURNAL OF SUBSTANCE USE», 2015, 20, pp. 143 - 150 [Articolo in rivista]
-
Passini S.; Molinari L.; Speltini G., A Validation of the Questionnaire on Teacher Interaction in Italian Secondary School Students: The Effect of Positive Relations on Motivation and Academic Achievement, «SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2015, 18, pp. 547 - 559 [Articolo in rivista]
-
Morselli D.; Passini S., Measuring Prosocial Attitudes for Future Generations: The Social Generativity Scale, «JOURNAL OF ADULT DEVELOPMENT», 2015, 22, pp. 173 - 182 [Articolo in rivista]
-
Colloca P., Le conseguenze della crisi economica sugli atteggiamenti civici in Italia: una recessione silenziosa?, «POLIS», 2015, 2, pp. 251 - 278 [Articolo in rivista]
-
Dainese Roberto, Progetto di vita e disabilità: un processo tra orientamenti e ri-orientamenti. Life Project and Disability: a Process Between Orientation and Ri-Orientation, «PEDAGOGIA OGGI», 2015, 1/2015, pp. 138 - 158 [Articolo in rivista]
-
T. Pironi, Il positivismo pedagogico nell'Università di Bologna, «STUDIUM EDUCATIONIS», 2015, 1, pp. 47 - 60 [Articolo in rivista]