Pubblicazioni scientifiche
-
Mathias Urban;Michel Vandenbroeck;Katrien Van Laere;Arianna Lazzari;Jan Peeters, Towards Competent Systems in Early Childhood Education and Care. Implications for Policy and Practice, «EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION», 2012, 47, pp. 508 - 526 [Articolo in rivista]
-
Kopp B.; Matteucci M.C.; Tomasetto C., E-Tutorial support for collaborative online learning: An explorative study on experienced and non-experienced e-tutors., «COMPUTERS & EDUCATION», 2012, 58, pp. 12 - 20 [Articolo in rivista]
-
Palareti L.; Berti C.; Emiliani F., Comunità residenziali e lavoro di rete nella prospettiva ecologica dello sviluppo, «PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO», 2012, 1, pp. 71 - 95 [Articolo in rivista]
-
Passini S., The delinquency-drug relationship: The influence of social reputation and moral disengagement, «ADDICTIVE BEHAVIORS», 2012, 37, pp. 577 - 579 [Articolo in rivista]
-
E.Malaguti, Handicaps et résilience: deux défis pour la petite enfance, «LE JOURNAL DES PROFESSIONNELS DE LA PETITE ENFANCE», 2012, 74, pp. 54 - 57 [Articolo in rivista]
-
Morselli D.; Passini S., Disobedience and Support for Democracy: Evidences from the World Values Survey, «SOCIAL SCIENCE JOURNAL», 2012, 49, pp. 284 - 294 [Articolo in rivista]
-
P. Villano, Appunti sul pregiudizio, «451», 2012, 14, pp. 36 - 39 [Articolo in rivista]
-
Sacchetti R.; Ceciliani A.; Garulli A.; Masotti A.; Poletti G.; Beltrami P.; Leoni E., Physical fitness of primary school children in relation to overweight prevalence and physical activity habits, «JOURNAL OF SPORTS SCIENCES», 2012, 30, pp. 633 - 640 [Articolo in rivista]
-
R.Casadei; F. Vitucci, Dinamiche spazio temporali nella relazione interpersonale in Giappone: la dicotomia uchi-soto, «PEDAGOGIA PIÙ DIDATTICA», 2012, 1, pp. 87 - 92 [Articolo in rivista]
-
Morselli D.; Passini S., Rights, Democracy and Values: A Comparison between the Representations of Obedience and Disobedience in Italian and Finnish Students, «INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS», 2012, 36, pp. 682 - 693 [Articolo in rivista]
-
Pérez J. A.; Passini S., Avoiding Minorities: Social Invisibility, «EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY», 2012, 42, pp. 864 - 874 [Articolo in rivista]
-
Passini S., The Facebook and Twitter Revolutions: Active Participation in the 21st Century, «HUMAN AFFAIRS», 2012, 22, pp. 301 - 312 [Articolo in rivista]
-
Colloca P., La governance partecipativa nelle imprese cooperative, «IL MULINO», 2012, 2, pp. 367 - 372 [Articolo in rivista]
-
C. M. Alcover; A. Crego; D. Guglielmi; R. Chiesa, Comparison between the Spanish and Italian early work retirement models: a cluster analysis approach, «PERSONNEL REVIEW», 2012, 41, pp. 380 - 403 [Articolo in rivista]
-
E.Pacetti, Insegnanti in rete tra community e social network, «INFANZIA», 2012, 3, pp. 176 - 179 [Articolo in rivista]
-
Agnoli, Sergio; Mancini, Giacomo; Pozzoli, Tiziana; Baldaro, Bruno; Russo, Paolo Maria; Surcinelli, Paola, The interaction between emotional intelligence and cognitive ability in predicting scholastic performance in school-aged children, «PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES», 2012, 53, pp. 660 - 665 [Articolo in rivista]
-
Russo P.M.; Mancini G.; Trombini E.; Baldaro B.; Mavroveli S.; Petrides K.V., Trait Emotional Intelligence and the Big Five: A study on Italian Children and Preadolescents, «JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT», 2012, 30, pp. 274 - 283 [Articolo in rivista]
-
M. D'Ascenzo, Dalla mostra al museo? Ipotesi per un museo della scuola e dell'educazione, «RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA», 2012, 7, n. 1 (2012), pp. 1 - 28 [Articolo in rivista]
-
B. Borghi, Los cofres mágicos de los mitos. El uso de las fuentas narrativas en los laboratorios de historia, «IBER», 2012, 71, pp. 7 - 17 [Articolo in rivista]
-
B. BORGHI, The city, an area for the story. The experiences of teaching history and heritage in Bologna. La città, uno spazio per la storia. Esperienze di didattica della storia e del patrimonio a Bologna., «TOURISME & HERITAGE», 2012, 1, pp. 61 - 70 [Articolo in rivista]