Pubblicazioni scientifiche
-
Caron, Andrè H; Caronia, Letizia, Mobile Communication Tools as Morality-Building Devices, in: Encyclopedia of Mobile Phone Behavior (3 Volumes), Hershey, Pennsylvania (USA), IGI GLOBAL, 2015, pp. 25 - 45 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Caronia, L., Totem and taboo: the embarrassing epistemic work of things in the research setting, «QUALITATIVE RESEARCH», 2015, 15, pp. 141 - 165 [Articolo in rivista] Open Access
-
Luppi, Elena, Learning to be resilient: an intergenerational project to coping with the consequences of an earthquake, «LLL», 2015, 11, pp. 25 - 36 [Articolo in rivista] Open Access
-
Luppi, Elena, Training to intergenerational dialogue and solidarity, «JEUGDBELEID», 2015, 9, pp. 157 - 164 [Articolo in rivista]
-
Lucci, Piero; Piastra, Stefano, I Gessi di Brisighella e Rontana. Studio multidisciplinare di un’area carsica nella Vena del Gesso romagnola, Bologna, Istituto Italiano di Speleologia, 2015, pp. 752 . [Curatela]
-
Piastra, Stefano, Da "necropoli" a capitale. Nanchino nella letteratura di viaggio italiana (1864-1937), «STORIA URBANA», 2015, 146, pp. 69 - 93 [Articolo in rivista]
-
Piastra, Stefano, L’attività estrattiva nella Vena del Gesso romagnola. Aspetti paesistici, socio-economici e culturali di una vocazione di lungo periodo,, in: Il vetro di pietra. Il Lapis specularis nel mondo romano dall’estrazione all’uso, Faenza, carta bianca editore, 2015, pp. 199 - 204 (atti di: Il vetro di pietra. Il Lapis specularis nel mondo romano dall’estrazione all’uso, Faenza, 26-27 settembre 2013) [Contributo in Atti di convegno]
-
Rossella, D'Ugo; Ira, Vannini, Il PraDISI come strumento di osservazione, valutazione e sostegno alla professionalità docente. La voce delle insegnanti. El PraDISI como herramienta de observación, evaluación y soporte a la profesionalidad docente. La voz de las maestras, «REVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN INFANTIL», 2015, 4, pp. 145 - 158 [Articolo in rivista]
-
Patrizia Sandri, Per una scuola di «qualità» inclusiva: riflessioni sulla formazione dei docenti, in: Pedagogia militante Diritti, culture, territori, Pisa, ETS, «SCIENZE DELL'EDUCAZIONE», 2015, pp. 932 - 938 (atti di: Pedagogia militante Diritti, culture, territori, Catania, 6-7-8 novembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Grilli, Giorgia, English Public Schools and the Moulding of the 'Englishman', «HISTORY OF EDUCATION & CHILDREN'S LITERATURE», 2015, X, 1, pp. 643 - 667 [Articolo in rivista]
-
Grilli, Giorgia, 150 anni di meraviglie. Con il 150° anniversario di Alice si celebra anche la nascita di una letteratura per l'infanzia completamente rinnovata., «LI.B.E.R. LIBRI PER BAMBINI E RAGAZZI», 2015, 107, pp. 34 - 36 [Articolo in rivista]
-
Morselli, D.; Passini, S., Value-oriented citizenship index: New extensions of Kelman and Hamilton's theory to prevent autocracy, «SOCIAL SCIENCE RESEARCH», 2015, 54, pp. 289 - 302 [Articolo in rivista]
-
Passini, S.; Morselli, D., Supporting protest movements: The effect of the legitimacy of the claims, «INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL RESEARCH», 2015, 8, pp. 10 - 22 [Articolo in rivista]
-
Addessi, Anna Rita; Ferrari, L.; Carugati, F., The Flow Grid: A technique for observing and measuring emotional state in children interacting with a flow machine, «JOURNAL OF NEW MUSIC RESEARCH», 2015, 44, pp. 129 - 144 [Articolo in rivista] Open Access
-
Addessi, A.R.; MAffioli, M.; Anelli, F., The MIROR platform for young children's music and dance creativity. Reflexive interaction meets body-gesture, embodied cognition, and Laban educational dance, «PERSPECTIVES», 2015, 10, pp. 9 - 18 [Articolo in rivista]
-
Addessi, A.R.; Anelli, F.; Romagnoli, S., Exploring reflexive interaction pedagogy through focus group with students in higher teacher education institution., in: XI SIMCAM - 11° Simpósio International de Cognição e Artes Musicais, Curitiba, Assciação Brasileira de Cognição e Artes Musicais, 2015, pp. 90 - 98 (atti di: 11° Simpósio International de Cognição e Artes Musicais, Pirenópolis, Brasile, 28-29 maggio 2015) [Contributo in Atti di convegno]
-
Addessi, A.R.; Anelli, F.; ROmagnoli, S., Students of higher teacher education istitution observing children in reflexive environment: Conceptions, educational practices, and role of the teacher, «PERCEPTA», 2015, 2, pp. 17 - 35 [Articolo in rivista]
-
Addessi, A.R., Reflexive technologies for (music) teacher education: Theoretical framework and practices with the MIROR platform, in: Festschrifts in honor of Cecilia K. Hultberg. Knowledge formation in and through music, Stockholm, Royal College of Music, 2015, pp. 1 - 12 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Addessi, A.R., O paradigma da interação reflexiva no campo da aprendizagem mediada por tecnologias: arcabouço teórico e alguns resultatodos empíricos com a plataforma MIROR, in: AA.VV., A mente musical em perspectiva interdisciplinar, Brasilia, Editora Universidade de Brasília, 2015, pp. 191 - 234 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Anna Rita, Addessi; Filomena Anelli; Diber Benghi; Anders Friberg, Does reflexive interaction enhance children’s musical improvisation? Child-computer interaction at the beginning stage of music learning, in: International Symposium on Performance Sciences, 2015, pp. 9 - 9 (atti di: International Symposium on Performance Sciences, Kyoto, 2-5 Settembre 2015) [Riassunto (Abstract)]