Pubblicazioni scientifiche
-
Chiara Dalledonne Vandini, Davide Cino, “Il peso della lingua” : la costruzione dell’alleanza educativa con le famiglie straniere nei colloqui genitori-insegnanti = “The Burden of Language” : Building the Educational Alliance with Foreign Families in Parent-Teacher Conferences, «ENCYCLOPAIDEIA», 2023, 27, pp. 19 - 33 [Articolo in rivista] Open Access
-
Faggioli, R; Schenetti, M, Returning the body to the mind : educating the living body = Restituire il corpo alla mente : educare il corpo vivo, «FORMAZIONE & INSEGNAMENTO», 2023, 21, pp. 101 - 106 [Articolo in rivista] Open Access
-
Andrea Ceciliani; Alessandra Rosa, Valutazione e apprendimento, in: Dieci Lezioni di Pedagogia per le Scienze Motorie e Sportive, Torino, UTET, 2023, pp. 155 - 181 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Sanmarchi, Francesco; Masini, Alice; Poli, Carolina; Kawalec, Anna; Esposito, Francesco; Scrimaglia, Susan; Scheier, Lawrence M; Dallolio, Laura; Sacchetti, Rossella, Cross-sectional analysis of family factors associated with lifestyle habits in a sample of Italian Primary School Children : the I-MOVE Project, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH», 2023, 20, pp. 4240 - 4256 [Articolo in rivista] Open Access
-
Emanuela Pettinari, Centri Bambini Famiglie. "Punti luce accesi sul futuro"., «INFANZIA», 2023, 50, pp. 42 - 48 [Articolo in rivista]
-
Protano, Carmela; Valeriani, Federica; De Giorgi, Andrea; Angelillo, Silvia; Bargellini, Annalisa; Bianco, Aida; Bianco, Lavinia; Caggiano, Giuseppina; Colucci, Maria Eugenia; Coniglio, Maria Anna; Dallolio, Laura; De Giglio, Osvalda; Di Giuseppe, Gabriella; Elhadidy, Heba Safwat Mhmoued Abdo; Gioffrè, Maria Eufemia; Laganà, Pasqualina; Licata, Francesca; Marchesi, Isabella; Masini, Alice; Montagna, Maria Teresa; Napoli, Christian; Orsi, Giovanni Battista; Pasquarella, Cesira; Pelullo, Concetta Paola; Paduano, Stefania; Sacchetti, Rossella; Scaioli, Giacomo; Siliquini, Roberta; Veronesi, Licia; Liguori, Giorgio; Spica, Vincenzo Romano; Vitali, Matteo; Gallè, Francesca, Consumption of energy drinks among Italian University students : a cross-sectional multicenter study, «EUROPEAN JOURNAL OF NUTRITION», 2023, 1, pp. 1 - 9 [Articolo in rivista] Open Access
-
Stefano Piastra, Quali reinterpretazioni di beni collettivi e usi civici? Politiche, problemi e prospettive, in: Paesaggi collettivi. Usi civici e beni comuni come risorsa, Gattatico, Istituto Alcide Cervi, Biblioteca Archivio "Emilio Sereni", 2023, pp. 193 - 198 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Ferretti, Federico, South of the South : Political Dissidence, Exile, and Latin American Transnationalism Around the “New Geography” Meetings in the Southern Cone (1960s–1970s), «ANNALS OF THE AMERICAN ASSOCIATION OF GEOGRAPHERS», 2023, 113, pp. 1745 - 1761 [Articolo in rivista] Open Access
-
Caldin Roberta, De Visu : disabilità visiva e agire educativo, Trento, Erickson, 2023, pp. 125 . [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro] Open Access
-
Chiara Panciroli; Laura Corazza, OPEN Communication of Science: The Role of Audiovisual Language in the Digital Museums, in: Proceedings of the 3rd International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination, Springer Cham, 2023, pp. 1141 - 1146 (atti di: 3rd International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination, Milano, 25-26. 11. 2021) [Contributo in Atti di convegno]
-
Stefano Piastra, «Et nel vero per loro posso dire di essere un altro Tolomeo». Matteo Ricci, le lettere dalla Cina, l’autovalutazione della propria opera cartografica, in: Atti del XXXIII Congresso Geografico Italiano. Geografie in movimento, V, Strumenti, tecnologie, dati. GIS, luoghi, sensori, attori,, CLEUP, 2023, pp. 221 - 227 (atti di: Geografie in movimento, Padova, 8-13 settembre 2021) [Contributo in Atti di convegno] Open Access
-
Alejandro Vargas-Serrano, Antonio Luque de la Rosa, Patrizia Sandri, María Belén Morales-Cevallos, La música en los colegios, institutos y conservatorios españoles : estrategias de respuesta educativa frente a la pandemia por COVID-1 = Music in Spanish schools, high schools and conservatories : educational response strategies against the COVID-19 pandemic, «INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION», 2023, 19, pp. 123 - 134 [Articolo in rivista] Open Access
-
Laura Corazza, Anita Macauda, Chiara Panciroli, Alberto Parola, Pier Cesare Rivoltella, Audiovisual as an Atelier. : Theoretical Framework and Educational Applications, in: Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online, Cham, Springer, «COMMUNICATIONS IN COMPUTER AND INFORMATION SCIENCE», 2023, pp. 59 - 70 (atti di: 4th International Conference, HELMeTO 2022, Palermo, Italy, September 21–23, 2022) [Contributo in Atti di convegno]
-
Matteo di Pietrantonio; Patrizia Sandri, Innovazione e Inclusione possono coesistere? Una ricerca esplorativa nelle scuole italiane e finlandesi = Can innovation and inclusion coexist? An exploratory study in Italian and Finnish schools, «L' INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE», 2023, 22, pp. 6 - 33 [Articolo in rivista] Open Access
-
Paganin G., De Angelis M., Pische E., Violante F. S., Guglielmi D., Pietrantoni L., The Impact of Mental Health Leadership on Teamwork in Healthcare Organizations: A Serial Mediation Study, «SUSTAINABILITY», 2023, 15, pp. 1 - 13 [Articolo in rivista] Open Access
-
Anita Macauda; Veronica Russo, Image Education and Visual Digital Storytelling, in: Proceedings of the 3rd International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination. IMG 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, Cham, Springer, «LECTURE NOTES IN NETWORKS AND SYSTEMS», 2023, 631, pp. 1131 - 1140 (atti di: International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination, Milano, 25-26 novembre 2021) [Contributo in Atti di convegno]
-
Federica Ranzani, The pediatrician’s normalizing practice in well-child visits: Translating statistic measures into lay terms as a means to reassure parents, in: A pragmatic agenda for healthcare. Fostering inclusion and active participation through shared understanding, Amsterdam/Philadelphia/New York, John Benjamins Publishing Company, 2023, pp. 227 - 250 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Paola-Maria Caleffi, Teaching Pronunciation to Young Learners in an ELF context : An Analysis of Pronunciation Activities in English Coursebooks for the Primary School, «EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION», 2023, 12, pp. 5 - 36 [Articolo in rivista] Open Access
-
Stefania Lorenzini, Dal bisogno al desiderio del figlio/a. Per la dimensione educativa nella genitorialità adottiva = From the need to the desire of the son/daughter. For the educational dimension in adoptive parenting, «ATTUALITÀ PEDAGOGICHE», 2023, 5, pp. 131 - 142 [Articolo in rivista] Open Access
-
Maria Elena Tassinari, Massimo Marcuccio, Gustavo Marfia, The use of immersive virtual reality in a high school classroom: an exploratory study = La realtà immersiva in una classe scolastica, «GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA», 2023, 7, pp. 1 - 23 [Articolo in rivista] Open Access