Pubblicazioni scientifiche
-
Aurora Ricci, The Innovation of Learning and Teaching Practices in Higher Education: A Methodological Focus on the University of Bologna’s Model, in: Enhancing Teaching Practice in Higher Education. International Perspectives on Academic Teaching and Learning, Berlin, Peter Lang, 2023, pp. 61 - 76 (HILDESHEIMER SCHRIFTEN ZUR INTERKULTURELLEN KOMMUNIKATION) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Antonietti Maja; Bertolino Fabrizio; Guerra Monica; Schenetti Michela, Esperienze educative in natura: il potenziale degli ambienti esterni, in: Atelier Scuola : pedagogia, architettura e design in dialogo, Parma, Junior, 2023, pp. 13 - 22 (Spazi Vivi) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Anna Pileri; Roberto Dainese, La formation d’enseignants spécialisés pour le soutien scolaire des élèves avec handicap en Italie, «REVUE INTERNATIONALE D'ÉDUCATION SÈVRES», 2023, 92, pp. 109 - 118 [Articolo in rivista] Open Access
-
Pileri, Anna, Handicap et migration. Un double défi pour les familles et pour l’inclusion, «LA REVUE INTERNATIONALE DE L'ÉDUCATION FAMILIALE», 2023, 51, pp. 65 - 81 [Articolo in rivista]
-
Panciroli, Chiara; Fabbri, Manuela; Luigini, Alessandro; Macauda, Anita; Corazza, Laura; Russo, Veronica, Augmented Reality in Arts Education, in: Springer Handbook of Augmented Reality, Cham, SPRINGER, 2023, pp. 305 - 333 (SPRINGER HANDBOOKS) [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Agnoli, Sergio; Mastria, Serena; Mancini, Giacomo; Corazza, Giovanni Emanuele; Franchin, Laura; Pozzoli, Tiziana, The Dynamic Interplay of Affective, Cognitive and Contextual Resources on Children's Creative Potential: The Modulatory Role of Trait Emotional Intelligence, «JOURNAL OF INTELLIGENCE», 2023, 11, pp. 1 - 21 [Articolo in rivista] Open Access
-
Aurora Ricci; Francesco Girotti; Manuel Sbriglione, Exploring the effects of Covid-19 pandemic on European project’s design and management : the analysis of the University of Bologna and the KU Leuven’s experiences = Esplorare gli effetti della pandemia da Covid-19 sulla progettazione e sulla gestione dei progetti europei : l’analisi delle esperienze dell’Università di Bologna e della Katholieke Universiteit Leuven, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2023, 15, pp. 496 - 511 [Articolo in rivista] Open Access
-
laura corazza; anita macauda; veronica russo, Scientific teaching for a quality school. L’insegnamento scientifico per una scuola di qualità, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2023, 15, pp. 455 - 468 [Articolo in rivista] Open Access
-
Masini, Alice; Sanmarchi, Francesco; Kawalec, Anna; Esposito, Francesco; Scrimaglia, Susan; Tessari, Alessia; M Scheier, Lawrence; Sacchetti, Rossella; Dallolio, Laura, Mediterranean diet, physical activity, and family characteristics associated with cognitive performance in Italian primary school children: analysis of the I-MOVE project, «EUROPEAN JOURNAL OF PEDIATRICS», 2023, 182, pp. 917 - 927 [Articolo in rivista] Open Access
-
Andrea Zanellati; Anita Macauda; Chiara Panciroli; Maurizio Gabbrielli, Representation of learning in the post-digital: students’ dropout predictive models with artificial intelligence algorithms, «REM», 2023, 15, pp. 103 - 110 [Articolo in rivista] Open Access
-
Pironi, Tiziana, Il contributo di Maria Montessori al rinnovamento della pedagogia dell’infanzia nel primo ventennio del Novecento in Italia, «PEDAGOGIA Y SABERES», 2023, 58, pp. 129 - 140 [Articolo in rivista] Open Access
-
Pileri, Anna; Caldin, Roberta; Gremion, Lise, Présentation du dossier. Alliances éducatives et processus d’inclusion. Quels défis et quelles ressources pour les familles aujourd’hui ?, «LA REVUE INTERNATIONALE DE L'ÉDUCATION FAMILIALE», 2023, 51, pp. 15 - 22 [Articolo in rivista]
-
Arianna Lazzari; Lucia Balduzzi, ECEC PROFESSIONALISATION AT A CROSSROAD : REALIZING AN INTEGRATED SYSTEM IN TIME OF REFORMS IN ITALY, «CADERNOS CEDES», 2023, 43, pp. 17 - 29 [Articolo in rivista] Open Access
-
Marcuccio Massimo, Il dispositivo italiano di valutazione degli istituti scolastici : un’analisi critica della cornice teorica di riferimento = The italian national school evaluation system : a critical analysis of the theoretical framework, «PEDAGOGIA OGGI», 2023, 21, pp. 72 - 80 [Articolo in rivista] Open Access
-
Rossella Raimondo, Cosmic Education: The Vital Center of the Montessori Perspective, in: The Bloomsbury Handbook of Montessori Education, London, New York, Oxford, New Delhi, Sydney, Bloomsbury Academic, 2023, pp. 29 - 35 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Laura Palareti, Cinzia Canali, Alessandra Rigamonti, Laura Formenti, Residential Care for Children and Youth in Italy : An Evolving System, in: Revitalizing Residential Care for Children and Youth : Cross-national Trends and Challenges, New York, Oxford University Press, 2023, pp. 239 - 255 [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
De Santis Cristiana, È dura o è duro rispondere?, «ITALIANO DIGITALE», 2023, 24, pp. 71 - 72 [Articolo in rivista] Open Access
-
De Santis Cristiana; D'Achille Paolo, Noi mi...? A volte sì!, «ITALIANO DIGITALE», 2023, 24, pp. 1 - 2 [Articolo in rivista] Open Access
-
Crocetti, Guido; Mancini, Giacomo; Pallaoro, Giovanni (a cura di): Alessandra Naldi, Barbara Tognazzi, Elisabetta Tessier, Federica Vecchiettini, Giacomo Mancini, Giovanni Pallaoro, Marcella Paterlini, Margherita Clò, Mario Rizzardi, Piergiuseppina Fagandini, Rosa Agosta, Per la cultura del benessere bambino : nuovi orientamenti di psicopedagogia psicoanalitica per la prevenzione dei disagi dell'età evolutiva nel tempo della complessità., Padova, Libreriauniversitaria.it, 2023, pp. 136 (BIBLIOTECA CONTEMPORANEA). [Curatela]
-
Paolo Raviolo; Salvatore Messina; Irene Mauro; Marco Rondonotti, E-tutoring layout in higher education : skills and efficacy perception, «REM», 2023, 15, pp. 80 - 87 [Articolo in rivista] Open Access