Pubblicazioni scientifiche
-
Aurora Ricci, The Innovation of Learning and Teaching Practices in Higher Education: A Methodological Focus on the University of Bologna’s Model, in: Enhancing Teaching Practice in Higher Education. International Perspectives on Academic Teaching and Learning, Berlin, Peter Lang, 2023, pp. 61 - 76 (HILDESHEIMER SCHRIFTEN ZUR INTERKULTURELLEN KOMMUNIKATION) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Antonietti Maja; Bertolino Fabrizio; Guerra Monica; Schenetti Michela, Esperienze educative in natura: il potenziale degli ambienti esterni, in: Atelier Scuola : pedagogia, architettura e design in dialogo, Parma, Junior, 2023, pp. 13 - 22 (Spazi Vivi) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Anna Pileri; Roberto Dainese, La formation d’enseignants spécialisés pour le soutien scolaire des élèves avec handicap en Italie, «REVUE INTERNATIONALE D'ÉDUCATION SÈVRES», 2023, 92, pp. 109 - 118 [Articolo in rivista] Open Access
-
Anna Pileri, Handicap et migration. Un double défi pour les familles et pour l’inclusion, «LA REVUE INTERNATIONALE DE L'ÉDUCATION FAMILIALE», 2023, 51, pp. 65 - 81 [Articolo in rivista]
-
Panciroli, Chiara; Fabbri, Manuela; Luigini, Alessandro; Macauda, Anita; Corazza, Laura; Russo, Veronica, Augmented Reality in Arts Education, in: Springer Handbook of Augmented Reality, Cham, SPRINGER, 2023, pp. 305 - 333 (SPRINGER HANDBOOKS) [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Agnoli, Sergio; Mastria, Serena; Mancini, Giacomo; Corazza, Giovanni Emanuele; Franchin, Laura; Pozzoli, Tiziana, The Dynamic Interplay of Affective, Cognitive and Contextual Resources on Children's Creative Potential: The Modulatory Role of Trait Emotional Intelligence, «JOURNAL OF INTELLIGENCE», 2023, 11, pp. 1 - 21 [Articolo in rivista] Open Access
-
Aurora Ricci; Francesco Girotti; Manuel Sbriglione, Exploring the effects of Covid-19 pandemic on European project’s design and management : the analysis of the University of Bologna and the KU Leuven’s experiences = Esplorare gli effetti della pandemia da Covid-19 sulla progettazione e sulla gestione dei progetti europei : l’analisi delle esperienze dell’Università di Bologna e della Katholieke Universiteit Leuven, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2023, 15, pp. 496 - 511 [Articolo in rivista] Open Access
-
laura corazza; anita macauda; veronica russo, Scientific teaching for a quality school. L’insegnamento scientifico per una scuola di qualità, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2023, 15, pp. 455 - 468 [Articolo in rivista] Open Access
-
Masini, Alice; Sanmarchi, Francesco; Kawalec, Anna; Esposito, Francesco; Scrimaglia, Susan; Tessari, Alessia; M Scheier, Lawrence; Sacchetti, Rossella; Dallolio, Laura, Mediterranean diet, physical activity, and family characteristics associated with cognitive performance in Italian primary school children: analysis of the I-MOVE project, «EUROPEAN JOURNAL OF PEDIATRICS», 2023, 182, pp. 917 - 927 [Articolo in rivista] Open Access
-
Andrea Zanellati; Anita Macauda; Chiara Panciroli; Maurizio Gabbrielli, Representation of learning in the post-digital: students’ dropout predictive models with artificial intelligence algorithms, «REM», 2023, 15, pp. 103 - 110 [Articolo in rivista] Open Access
-
Pironi, Tiziana, Il contributo di Maria Montessori al rinnovamento della pedagogia dell’infanzia nel primo ventennio del Novecento in Italia, «PEDAGOGIA Y SABERES», 2023, 58, pp. 129 - 140 [Articolo in rivista] Open Access
-
Anna Pileri, Roberta Caldin, Lise Gremion, Présentation du dossier. Alliances éducatives et processus d’inclusion. Quels défis et quelles ressources pour les familles aujourd’hui ?, «LA REVUE INTERNATIONALE DE L'ÉDUCATION FAMILIALE», 2023, 51, pp. 15 - 22 [Articolo in rivista]
-
Arianna Lazzari; Lucia Balduzzi, ECEC PROFESSIONALISATION AT A CROSSROAD : REALIZING AN INTEGRATED SYSTEM IN TIME OF REFORMS IN ITALY, «CADERNOS CEDES», 2023, 43, pp. 17 - 29 [Articolo in rivista] Open Access
-
Marcuccio Massimo, Il dispositivo italiano di valutazione degli istituti scolastici : un’analisi critica della cornice teorica di riferimento = The italian national school evaluation system : a critical analysis of the theoretical framework, «PEDAGOGIA OGGI», 2023, 21, pp. 72 - 80 [Articolo in rivista] Open Access
-
Rossella Raimondo, Cosmic Education: The Vital Center of the Montessori Perspective, in: The Bloomsbury Handbook of Montessori Education, London, New York, Oxford, New Delhi, Sydney, Bloomsbury Academic, 2023, pp. 29 - 35 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Laura Palareti, Cinzia Canali, Alessandra Rigamonti, Laura Formenti, Residential Care for Children and Youth in Italy : An Evolving System, in: Revitalizing Residential Care for Children and Youth : Cross-national Trends and Challenges, New York, Oxford University Press, 2023, pp. 239 - 255 [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
De Santis Cristiana, È dura o è duro rispondere?, «ITALIANO DIGITALE», 2023, 24, pp. 71 - 72 [Articolo in rivista] Open Access
-
De Santis Cristiana; D'Achille Paolo, Noi mi...? A volte sì!, «ITALIANO DIGITALE», 2023, 24, pp. 1 - 2 [Articolo in rivista] Open Access
-
Crocetti, Guido; Mancini, Giacomo; Pallaoro, Giovanni (a cura di): Alessandra Naldi, Barbara Tognazzi, Elisabetta Tessier, Federica Vecchiettini, Giacomo Mancini, Giovanni Pallaoro, Marcella Paterlini, Margherita Clò, Mario Rizzardi, Piergiuseppina Fagandini, Rosa Agosta, Per la cultura del benessere bambino : nuovi orientamenti di psicopedagogia psicoanalitica per la prevenzione dei disagi dell'età evolutiva nel tempo della complessità., Padova, Libreriauniversitaria.it, 2023, pp. 136 (BIBLIOTECA CONTEMPORANEA). [Curatela]
-
Paolo Raviolo; Salvatore Messina; Irene Mauro; Marco Rondonotti, E-tutoring layout in higher education : skills and efficacy perception, «REM», 2023, 15, pp. 80 - 87 [Articolo in rivista] Open Access