Pubblicazioni scientifiche
-
Lucia Balduzzi; Emilia Retiglian; Francesca Linda Zaninelli, Le sfide della formazione inziale di educatori e insegnanti, in: !980/2020 Peri prossimi 40 anni, Città di Castello (PG), Zeroseiup, 2021, pp. 25 - 37 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Balduzzi, L; Dalledonne Vandini C., Sostenere lo sviluppo della professionalità nei servizi per la prima infanzia: riflessioni tratte dal progetto TRACKs, «NUOVA SECONDARIA», 2021, 37, pp. 333 - 352 [Articolo in rivista]
-
Riccio B, La mediazione interculturale come processo corale, in: La mediazione interculturale Strumento per le politiche di inclusione e di contrasto alle disuguaglianze, Bologna, Bononia University Press, 2021, pp. 77 - 82 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Luca Ferrari; Marco Nenzioni, Lifelong Learning and Digital Learning Environments: Prospects for the Future?, in: Chapter 17: Theoretical and Practical Approaches to Non-Formal Education. Interdisciplinary Examinations into Various Instructional Models, Irvine, BrownWalker Press, 2021, pp. 1 - 231 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Luca Decembrotto, Non-Formal Education Territories in the Meeting Between Prison and University, in: Theoretical and Practical Approaches to Non-Formal Education: Interdisciplinary Examinations into Various Instructional Models, Irvine, BrownWalker Press, 2021, pp. 167 - 176 [Capitolo/Saggio in libro]
-
michela schenetti; irene salvaterra, La scuola nel bosco: un modello integrato per accompagnare i servizi per l'infanzia e le scuole verso una didattica all'aperto innovativa e consapevole., in: L'asilo nel bosco. La scuola aperta alla comunicazione sul territorio tra arte e comunità, Milano, Franco Angeli, 2021, pp. 270 - 283 (SCIENZE DELLA FORMAZIONE) [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
L. Caronia, V. Colla, Objects that matter : The hybrid and distributed agency in parent-assisted homework interactions, «LANGUAGE AND DIALOGUE», 2021, 11, pp. 8 - 34 [Articolo in rivista] Open Access
-
Biolcati R.; Pupi V.; Mancini G., Massively Multiplayer Online Role-Playing Game (MMORPG) Player Profiles: Exploring Player’s Motives Predicting Internet Addiction Disorder, «INTERNATIONAL JOURNAL OF HIGH RISK BEHAVIORS AND ADDICTION», 2021, 10, pp. 1 - 7 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ilardo, M., Salinaro, M., The Challenges Of The Global Citizenship Education Before The Covid-19 And Beyond, in: Book of Abstracts of the International Conference of the journal Scuola Democratica. Reinventing Education, Rome, Associazione “Per Scuola Democratica”, Roma, Associazione "Per Scuola Democratica", 2021, pp. 126 - 126 (atti di: 2nd International Conference of the journal “Scuola Democratica”: Reinventing Education, the conference will be held entirely online, 2-5 June 2021) [Riassunto (Abstract)] Open Access
-
Andrea CIANI, Chiara DALLEDONNE VANDINI, Aurora RICCI, Lucia SCIPIONE, Distance Learning At Emilia-Romagna’S Schools. A First In-Depth Quantitative And Qualitative Analysis From The Teachers’ Perspective, in: Book of Abstracts of the International Conference of the journal Scuola Democratica. Reinventing Education, Rome, Associazione “Per Scuola Democratica”, 2021, pp. 327 - 328 (atti di: 2 nd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Reinventing Education, Online, 2-5 June 2021) [Riassunto (Abstract)] Open Access
-
Elena LUPPI; Aurora RICCI, Teacher’s Practices And Attitudes During The Pandemic: Data From An Evaluation Research On Teaching And Learning At The University Of Bologna, in: Book of Abstracts of the International Conference of the journal Scuola Democratica. Reinventing Education, Rome, Associazione “Per Scuola Democratica”, 2021, pp. 296 - 297 (atti di: 2nd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Reinventing Education, Online, 2-5 June 2021) [Riassunto (Abstract)]
-
B. Borghi, Comunicare la storia per una storia partecipata. Iniziative di diffusione della conoscenza, in: Comunicazione storica. Tecnologie, linguaggi e culture, Bologna, Biblioteca Clueb, 2021, pp. 125 - 145 [Capitolo/Saggio in libro]
-
B. Borghi, R. Dondarini, Manifiesto por la Didáctica de la Historia, in: Reflexiones multidisciplinares para el tratamiento de la competencia artística y la formación cultural, Cuenca, Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2021, pp. 15 - 26 [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Mirella D'Ascenzo, Gli archivi scolastici come fonti per la ricerca storico-educativa: esperienze e prospettive, «HISTORY OF EDUCATION & CHILDREN'S LITERATURE», 2021, 16, pp. 655 - 676 [Articolo in rivista]
-
Tzankova, Iana I.; Albanesi, Cinzia; Cicognani, Elvira, Perceived School Characteristics Fostering Civic Engagement Among Adolescents in Italy, «FRONTIERS IN POLITICAL SCIENCE», 2021, 3, pp. 1 - 14 [Articolo in rivista] Open Access
-
Andrea Ciani, Dina Guglielmi, Greta Mazzetti, Ira Vannini, I Progetti di Rete nelle scuole dell’Emilia-Romagna, in: IL SISTEMA NAZIONALE DI VALUTAZIONE IN EMILIA-ROMAGNA, Napoli, Tecnoid editrice, 2021, pp. 81 - 85 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Guido Franchi Scarselli, Sul contributo della sanità pubblica al sistema dell'inclusione scolastica, «SANITÀ PUBBLICA E PRIVATA», 2021, 2021, pp. 5 - 13 [Articolo in rivista]
-
Ferretti F., Other radical geographies: Tropicality and decolonisation in 20th-century French geography, «TRANSACTIONS OF THE INSTITUTE OF BRITISH GEOGRAPHERS», 2021, 46, pp. 540 - 554 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ferretti F., Geopolitics of decolonisation: The subaltern diplomacies of Lusophone Africa (1961–1974), «POLITICAL GEOGRAPHY», 2021, 85, pp. 1 - 11 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ferretti F., History and philosophy of geography II: Rediscovering individuals, fostering interdisciplinarity and renegotiating the ‘margins’, «PROGRESS IN HUMAN GEOGRAPHY», 2021, 45, pp. 890 - 901 [Articolo in rivista] Open Access