Pubblicazioni scientifiche
-
Tolomelli, Alessandro (a cura di): A. Boal, Giochi per attori e non attori. Introduzione al Teatro dell'Oppresso, Roma, Dino Audino Editore, 2020, pp. 189 . [Curatela]
-
Chiesa, R.; Petruzziello, G.; Mariani, M. G.; Guglielmi, D., Expectations of Career Counseling and Their Effect on Client Satisfaction, «CAREER DEVELOPMENT QUARTERLY», 2020, 68, pp. 254 - 267 [Articolo in rivista] Open Access
-
Stefania Lorenzini, Educational provisions in Second Reception Communities for Unaccompanied Foreign Minors: what is the value of intercultural perspective in theorical references and educative practices? Results from a qualitative research in Emilia-Romagna, in: Childhoods on the move : twelve researches on unaccompanied minors in Italy, Genova, Genova University Press, 2020, pp. 104 - 120 [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
VALERIA FRISO; ANNA PILERI, Bambini migranti con disabilità nella scuola primaria. Prospettive di ricerca, «EDUCAZIONE INTERCULTURALE», 2020, 18, pp. 70 - 76 [Articolo in rivista] Open Access
-
Hamilton J.; Purdy N.; Willems R.A.; Smith P.K.; Culbert C.; Brighi A.; Fiedler N.; Guarini A.; Mameli C.; Menin D.; Scheithauer H.; Vollink T., Using the quality circle approach to empower disadvantaged youth in addressing cyberbullying: an exploration across five European countries, «PASTORAL CARE IN EDUCATION», 2020, 38, pp. 254 - 272 [Articolo in rivista] Open Access
-
Guarini A.; Menabo L.; Menin D.; Mameli C.; Skrzypiec G.; Slee P.; Brighi A., The P.E.A.C.E. pack program in Italian high schools: An intervention for victims of bullying, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH», 2020, 17, pp. 1 - 14 [Articolo in rivista] Open Access
-
Pileri, Anna, Co-éduquer à l’ère de la covid-19. Variables d'inclusion et d'exclusion en jeu, in: Olga Berbard Cavero, Luis Rodrigo Martin, Aixa Ofelia Rivero Guerra, Investigaciones y projectos académicos de futuro, Valencia, Tirant Lo Blanch, 2020, pp. 1 - 12 (CIENCIAS DE LA COMUNICACIÓN) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Raimondo Rossella; Carlotta Gentili, Bambini e ragazzi negli ospedali psichiatrici tra Otto e Novecento: un’indagine tra le carte dell’Istituzione Gian Franco Minguzzi di Bologna, «RIVISTA DI STORIA DELL'EDUCAZIONE», 2020, 7, pp. 109 - 119 [Articolo in rivista] Open Access
-
Purdy, N., Hamilton, J., Smith, P.K., Culbert, C., Scheithauer, H., Fiedler, N., Brighi, A., Mameli, C., Guarini, A., Menin, D., Völlink, T., Willems, R., Using focus groups and quality circles to enable pupil voice in European teenagers from socioeconomically disadvantaged backgrounds, in: Child and Adolescent Online Risk Exposure : An Ecological Perspective, London, Elsevier, 2020, pp. 403 - 426 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Palareti L.; Bastianoni P.; Emiliani F.; Ciriello M.; Ravazzi L.; Olezzi G., What is therapeutic in Therapeutic Residential Care? How to support and analyse the therapeutic dimension in residential care, «PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO», 2020, 24, pp. 261 - 284 [Articolo in rivista] Open Access
-
Chiara Panciroli; Anita Macauda, Ambienti digitali e progettazione didattica universitaria: linee di intervento, in: Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze. III tomo • Sezione SIREM - Ricerca, scenari, emergenze sull’educazione al tempo del digitale, Lecce, PensaMultimedia, «SIRD», 2020, III, pp. 114 - 122 (atti di: Le società per la società: ricerca, scenari, emergenze - Convegno Internazionale SIRD, SIREM, SIPES, SIEMeS, Roma, Sapienza Università di Roma – Facoltà di Medicina e Psicologia Dipartimento di Psicologia dei processi di sviluppo e socializzazione, 26-27 settembre 2019) [Contributo in Atti di convegno]
-
Chiara Panciroli; Anita Macauda, Embodied cognition and digital Machine in museum contexts, in: Embodied cognition and digital Machine in museum contexts, Lecce, PensaMultimedia, 2020, pp. 291 - 300 (EMBODIMENT, EDUCATION, INCLUSION) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Chiara Panciroli; Pier Cesare Rivoltella; Maurizio Gabbrielli; Olaf Zawacki-Richter;, Artificial Intelligence and education: new research perspectives = Intelligenza artificiale e educazione: nuove prospettive di ricerca, «FORM@RE», 2020, 20, pp. 1 - 12 [Articolo in rivista] Open Access
-
Laura Corazza; Chiara Panciroli; Patrizio Vignola, Algorithm school between creativity, collaboration and corporeity = A scuola di algoritmi tra creatività, collaborazione e corporeità, «FORM@RE», 2020, 20, pp. 154 - 164 [Articolo in rivista] Open Access
-
Panciroli, Chiara, Animazione digitale per la didattica, Milano, FrancoAngeli, 2020, pp. 6 (MEDIA E TECNOLOGIE PER LA DIDATTICA). [Curatela]
-
Luca Ferrari; Anita Macauda; Alessandro Soriani; Veronica Russo, Educational robotics and artificial intelligence education: what priorities for schools? = Robotica educativa ed educazione all’intelligenza artificiale: quali priorità per la scuola?, «FORM@RE», 2020, 20, pp. 68 - 85 [Articolo in rivista] Open Access
-
Anita Macauda, Visual learning and education for augmented reality environments, in: Img journal 02/2020 Graphics, Alghero, Publica, 2020, pp. 180 - 199 [Capitolo/Saggio in libro] Open Access
-
Balduzzi L., AKSESIBILITETI I SHËRBIMEVE PËR FËMIJËRINË E HERSHME. INVESTIMI NË CILËSI DHE NË DËGJIM, in: EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE: CHALLENGES AND PERSPECTIVES, Korçë, Unversiteti "Fan S. Noli", 2020, pp. 9 - 21 (atti di: EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE: CHALLENGES AND PERSPECTIVES, Korça, 24/06/2020) [Contributo in Atti di convegno] Open Access
-
Balduzzi, L., L’ACCESSIBILITÀ DEI SERVIZI PER L’INFANZIA. INVESTIRE IN QUALITÀ ED ASCOLTO, in: EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE: CHALLENGES AND PERSPECTIVES, Korçë, Unversiteti "Fan S. Noli", 2020, pp. 9 - 21 (atti di: EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE: CHALLENGES AND PERSPECTIVES, Korça, 24/06/2020) [Contributo in Atti di convegno] Open Access
-
alessandro tolomelli, L’emergenza e la mancanza di prevenzione, «IL MULINO», 2020, https://www.rivistailmulino.it/news/newsitem/index/Item/News:NEWS_ITEM:5437, pp. 1 - 1 [Articolo in rivista]