Pubblicazioni scientifiche
-
Ferretti F., Rediscovering other geographical traditions, «GEOGRAPHY COMPASS», 2019, 13, pp. 1 - 15 [Articolo in rivista]
-
Ferretti F., Between Radical Geography and Humanism: Anne Buttimer and the International Dialogue Project, «ANTIPODE», 2019, 51, pp. 1123 - 1145 [Articolo in rivista]
-
Ferretti F., Networking print cultures: Reclus’ Nouvelle Géographie universelle at the Hachette publishing house, «JOURNAL OF HISTORICAL GEOGRAPHY», 2019, 63, pp. 23 - 33 [Articolo in rivista]
-
Ferretti F., The Geographical Tradition on the move: The transnational travels of a classic, «TRANSACTIONS OF THE INSTITUTE OF BRITISH GEOGRAPHERS», 2019, 44, pp. 447 - 449 [Articolo in rivista]
-
Ferretti F., Journeying through Utopia: Anarchism, geographical imagination and performative futures in Marie-Louise Berneri's works, «INVESTIGACIONES GEOGRÁFICAS : BOLETÍN DEL INSTITUTO DE GEOGRAFÍA. UNAM», 2019, 100, pp. 1 - 16 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ferretti, Federico, Big Water: The Making of the Borderlands Between Brazil, Argentina, and Paraguay ed. by Jacob Blanc and Frederico Freitas, «JOURNAL OF LATIN AMERICAN GEOGRAPHY», 2019, 18, pp. 221 - 223 [Recensione in rivista]
-
Federico Ferretti, Anarchism, Geography and Painting: Élisée Reclus and Social Art, in: Anarchist Avant-Garde, Leiden, Brill, 2019, pp. 223 - 249 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Federico Ferretti, Prefacio – Las raíces anarquistas de la geografía y las raíces geográficas del anarquismo, in: Simon Springer, Las raíces anarquistas de la geografía, Mexico, UNAM, 2019, pp. 15 - 19 [Prefazione]
-
Chiara Panciroli; Anita Macauda, Didattica universitaria e ambienti digitali, in: Didattica e ricerca al tempo delle Digital Humanities. Book of Abstracts, Associazione per l’Informatica Umanistica e la Cultura Digitale, 2019, pp. 91 - 98 (atti di: Ottavo Convegno Annuale 8th Annual Conference AIUCD 2019, Udine, 23 – 25 gennaio 2019) [Riassunto (Abstract)]
-
Patrizia Sandri; Mariagrazia Marcarini, Ambienti di apprendimento inclusione e benessere, in: Spazi ed educazione, Roma, Aracne, 2019, pp. 135 - 157 (DIDATTICA E RICERCA) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Patrizia Sandri; Mariagrazia Marcarini, The teachers’ and students’ perception about inclusion through innovative learning environments, in: What are teachers doing (well) when transitioning from traditional classrooms to innovative learning environments? Proceedings of international symposia for graduate and early career researchers in Australasia, Europe and North America., Melbourne, ILETC - University of Melbourne, 2019, pp. 181 - 188 (atti di: Transitions 2018 proceedings Melbourne, Phoenix & Copenhagen. What are teachers doing (well) when transitioning from traditional classrooms to innovative learning environments? Proceedings of international symposia for graduate and early career researchers in Australasia, Europe and North America, University College Carslberg - Copenhagen, 15-16 October 2018) [Contributo in Atti di convegno] Open Access
-
Paola Caleffi; Franca Poppi, The Training of Business Professionals in ELT Materials: a Focus on Email Writing, «IPERSTORIA», 2019, 2019, pp. 85 - 97 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ederoclite Mario, “L’armonia delle diversità”. Educazione musicale interculturale nella scuola dell’infanzia, in: La scuola delle culture. Riflessioni pedagogiche situate, Lecce, Pensa Multimedia, 2019, pp. 281 - 291 (PEDAGOGIE E DIDATTICHE) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Alessandra Benatti, Giovanna Bosi, Stefano Piastra, Il legname combustibile utilizzato per il funzionamento di due fornaci da gesso di Monte Mauro. Implicazioni circa il paesaggio vegetazionale del recente passato, in: I Gessi di Monte Mauro. Studio multidisciplinare di un’area carsica nella Vena del Gesso romagnola, Bologna, FSRER, 2019, pp. 705 - 710 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Paolo Gaibazzi, Moving-with-others: restoring viable relations in emigrant Gambia, «MIGRATION AND SOCIETY», 2019, 2, pp. 26 - 39 [Articolo in rivista]
-
Paolo Gaibazzi, Stalling (for Time): Temporalities of Business in the Angolan Oil Crisis, «AFRICA», 2019, 1, pp. 59 - 74 [Articolo in rivista]
-
Paolo Gaibazzi, To Be a Man Is Not a One-Day Job: Masculinity, Money, and Intimacy in Nigeria, «AMERICAN ANTHROPOLOGIST», 2019, 121, pp. 285 - 286 [Recensione in rivista]
-
Brescianini, Flavio, Mastery, «CQIA RIVISTA», 2019, 27, pp. 101 - 102 [Recensione in rivista]
-
Milena Masseretti, Se in classe una compagna è sorda : dal pregiudizio all'empatia, «ANIMAZIONE SOCIALE», 2019, 325, pp. 65 - 67 [Articolo in rivista]
-
Milena Masseretti, Un’esperienza di inclusione con il teatro immagine, «PSICOLOGIA E SCUOLA», 2019, 39, pp. 58 - 61 [Articolo in rivista]