Pubblicazioni scientifiche
-
Matteucci Maria Cristina; Coyne J., School Psychology in Italy: Current status and challenges for future development., «Newsletter ‘World*Go*Round’ / WGR», 2017, 45, pp. 13 - 16 [Replica/breve intervento (e simili)]
-
Guberti, E; Sacchetti, R, Taste and watch for an aware food consumption in the school, «EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH», 2017, 27, pp. 515 - 516 [Articolo in rivista]
-
Antonella Guarino, Iana Tzankova, Elvira Cicognani, Bruna Zani, Family, school and peer contexts as predictors of youth participation, in: Abstracts, 2017, pp. 28 - 28 (atti di: Young People as Active EU Citizens? Challenges and Visions on a Renewed Project for Europe, Atene, Grecia, 2-4 March 2017) [Riassunto (Abstract)]
-
Federica Zanetti, ...Ma l'infanzia ha bisogno di teatro?, «INFANZIA», 2017, 3, pp. 232 - 237 [Articolo in rivista]
-
Federica Zanetti, The social dimension of inclusion between rights and citizenship, in: Janez Krek, Andrea Raiker, Mojca Juriševi, Harri Keurulainen, Gregor Torkar, Iztok Devetak, Eila Burns, Majlinda Gjelaj, Roberta Caldin, Valeria Friso, Elena Pacetti, Roberto Dainese, Sanja Berčnik, Tatjana Devjak, Mija M. Klemenčič Rozman, The prospects of reforming teacher education, Prishtinë, Shtëpia Botuese Libri Shkollor, 2017, pp. 189 - 202 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Elena Musiani; Federica Zanetti, Éducation et construction nationale dans l’Italie du XIXe et XXe siècle, in: Francis Démier, Daniel Diatkine, Matthijs Lok, Lilla Maria Crisafulli, Yannick Marec, Fulvio Cammarano, László Nagy, Gerd Krumeich, Stefano Cavazza, Marie-Claude Chaput, Julio Pérez Serrano, Allison Taillot, Alya Aglan, Clarisse Berthezène, Yann Richard, Alain Beltran, Bernd Zielinski, Michaël Delépine, Jean-Pierre Williot, Paola Lo Cascio, Anne-Marie Thiesse, Philippe Joutard, Marie-Claire Lavabre, Robert Salais, Les nations européennes entre Histoire et Mémoire, XIXe-XXe siècle, Paris, Presses Universitaire de Paris Nanterre, 2017, pp. 91 - 97 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Federica Zanetti, Prefazione. Oltre la violenza, per una cittadinanza di genere., in: Arianna Taddei, Contro la violenza di genere: tra trasformazione ed intervento. Riflessioni da una ricerca nella Repubblica di San Marino., Milano, Franco Angeli, 2017, pp. 7 - 15 [Prefazione]
-
Tolomelli alessandro, Per non perdere la strada. Progetto ATOMS. Fare rete tra teorie ed esperienze nel contrasto alla dispersione scolastica e formativa., Bologna, Clueb, 2017, pp. 200 . [Curatela]
-
Clough, N., Tarr, J., Stachyra, K., Addessi, A.R., & Maliszewska, K, EXPLORING TEACHER COMPETENCES FOR RELATIONAL HEALTH IN SCHOOLS., «EDUCAÇÃO, SOCIEDADE & CULTURAS», 2017, 50, pp. 15 - 32 [Articolo in rivista]
-
Tolomelli; Guerzoni, Introduzione, in: PER NON PERDERE LA STRADA. Progetto ATOMS. Fare rete tra teorie ed esperienze nel contrasto alla dispersione scolastica e formativa., Bologna, Clueb, 2017, pp. 7 - 16 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Zanchi, B., Bacarella, E., Bonfiglioli, L., Addessi, A.R., Colace, E., & Quadrelli, F., INCLUSIVE PRACTICE IN ITALIAN SCHOOLS Body and music for listening and sharing without words, «EDUCAÇÃO, SOCIEDADE & CULTURAS», 2017, 50, pp. 33 - 52 [Articolo in rivista]
-
Tarr, J., Addessi, A.R., Preparing to observe the impact of therapeutic teaching practices. From Flow to self regulation and learning, «EDUCAÇÃO, SOCIEDADE & CULTURAS», 2017, 50, pp. 95 - 116 [Articolo in rivista]
-
Addessi, A.R., Bonfiglioli, L., Interação reflexiva como paradigma transversal para a criatividade, educação musical e musicoterapia, «ORFEU», 2017, 2, pp. 175 - 199 [Articolo in rivista] Open Access
-
Addessi, A.R., Bonfiglioli, L., Ferrari, L, (Music) technology and children's social rights: Inclusiveness potentiality of the MIROR technologies in early childhood, in: EECERA 27th Conference, 2017, pp. 17 - 17 (atti di: EECERA 27th Conference, BOlogna, 29th August-1st September 2017) [Riassunto (Abstract)]
-
Friberg, A., Addessi, A.R., Baroni, M., Bisesi, E., Perceived accent in melodies: Computational, musicological, and perceptual issues, in: XIV Convegno Internazionale di Analisi e Teoria Musicale. Abstract Book, Roma, Universitalia, 2017, pp. 31 - 32 (atti di: XIV Convegno Internazionale di Analisi e Teoria Musicale, Rimini, 30th Sept.-2nd October 2017) [Riassunto (Abstract)]
-
Ferrari Laura; Anna Rita Addessi, A New Way to Play Music Together: The Continuator in the Classroom., in: Cronbach, Runco, Gardner, Torrance, et Al., Creativity and Education, Los Angeles, London, SAGE, 2017, pp. 1 - 15 (SAGE Library of Educational Thought & Practice) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Addessi A.r., Jean Pscheidt, ROsane Cardoso de Araujo, Stili e identità musicali nell'infanzia in ambienti riflessivi, «INFANZIA», 2017, XLIV, pp. 218 - 224 [Articolo in rivista]
-
Dainese Roberto, "Valorizzare le differenze" per orientarsi, orientare e prevenire la dispersione scolastica = "Enhancing Diversity" to orient oneself, orientate and prevent school dropout, «STUDIUM EDUCATIONIS», 2017, 18, pp. 117 - 125 [Articolo in rivista] Open Access
-
Brighi A; Mameli C; Menin D; Guarini A; Slee PT; Skrzypiec G, Not all the cybervictims are the same: the role of resilience on adolescents emotional wellbeing, in: 22nd Workshop on Aggression, 2017, pp. 13 - 13 (atti di: 22nd Workshop on Aggression, Limassol, Cipro, 23-25 Novembre 2017) [Riassunto (Abstract)]
-
Balduzzi L., Bologna's Educational Revolution, in: Child Education in the 21st Century, Seul, 2017, pp. 17 - 33 (atti di: Child Education in the 21st Century, Seul, 20/11/2017) [Contributo in Atti di convegno]