Pubblicazioni scientifiche
-
Patrizia, Sandri, Hans Asperger: “Nato per vedere, messo qui per osservare” . Un contributo alla Pedagogia Speciale, in: Storia della Pedagogia speciale. L’origine, lo sviluppo, la differenziazione, Pisa, Edizioni ETS, 2016, pp. 417 - 436 (SCIENZE DELL'EDUCAZIONE) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Riccio B., Political Spaces. The ambivalent experiences of Italian second-generation associations, in: Identity and the Second Generation. How Children of Immigrants Find Their Space, Nashville, Vanderbilt University Pres, 2016, pp. 104 - 123 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Valdre, L.; Crocetti, D.; Brigati, R.; Marchesini, E.; Rodorigo, G.; Palareti, L.; Manzi, C.; Emiliani, F., A Preliminary Qualitative Study on Women's Experiences of Bleeding Disorders in Italy, «HAEMOPHILIA», 2016, 22, pp. 54 - 54 [Abstract in rivista]
-
Walther, A.; Parreira do Amaral, M.; Cuconato, M.; Dale, R., Comparative perspective on the governance of education in the life course, in: Governance of Educational trajectory in Europe. Pathways, Policy and Practice, London, Oxford, New York, New Dehly, Sydney, Bloomsbury Academic, 2016, pp. 15 - 35 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Roberto, Dainese, Didáctica para la inclusión. Fundamentos teóricos y meteorológicos para atender a estudiantes con necesidades educativas especiales., San Salvador, MINED (Ministerio de Educación), Educaid, 2016, pp. 80 . [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]
-
Guglielmi, Dina; Avanzi, Lorenzo; Chiesa, Rita; Mariani, Marco G.; Bruni, Ilaria; Depolo, Marco, Positive aging in demanding workplaces: The gain cycle between job satisfaction and work engagement, «FRONTIERS IN PSYCHOLOGY», 2016, 7, pp. 1224 - 1233 [Articolo in rivista] Open Access
-
Raimondo, Rossella, Educate in order to emancipate: the educational approaches of Ellen Key and Alessandrina Ravizza, «RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA», 2016, 2, pp. 97 - 110 [Articolo in rivista]
-
D'Ascenzo, M., Le ragioni del volume, in: Dalla parte delle maestre. La stagione pedagogica di Virginia Predieri (1931-2009), Lecce-Rovato, Pensa Multimedia editore, 2016, pp. 11 - 14 (EMBLEMI) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Panciroli, Chiara, Il MOdE come uno spazio di investigazione espressiva, in: Entornos informales para educar en artes, Valencia, Publicacions de la Universitat de València (PUV), 2016, pp. 59 - 75 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Molinari L.; Speltini G.; Passini S.; Carell M.G., Time perspective in adolescents and young adults: Enjoying the present and trusting in a better future, «TIME & SOCIETY», 2016, 25, pp. 594 - 612 [Articolo in rivista]
-
Fontanella L.; Villano P.; Di Donato M., Attitudes towards Roma people and migrants: a comparison through a Bayesian multidimensional IRT model, «QUALITY & QUANTITY», 2016, 50, pp. 471 - 490 [Articolo in rivista] Open Access
-
Guglielmi, Dina; Bruni, Ilaria; Simbula, Silvia; Fraccaroli, Franco; Depolo, Marco, What drives teacher engagement: a study of different age cohorts, «EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2016, 31, pp. 323 - 340 [Articolo in rivista] Open Access
-
Vignoli, Michela; Guglielmi, Dina; Bonfiglioli, Roberta; Violante, Francesco Saverio, How job demands affect absenteeism? The mediating role of work–family conflict and exhaustion, «INTERNATIONAL ARCHIVES OF OCCUPATIONAL AND ENVIRONMENTAL HEALTH», 2016, 89, pp. 23 - 31 [Articolo in rivista]
-
Scappini, Ettore; Trentini, Marco, Education and employment in Italy of the cohort of adults born in 1954-58: an analysis from 1993 to 2009, «QUALITY AND QUANTITY», 2016, 50, pp. 1611 - 1631 [Articolo in rivista] Open Access
-
Guerra, Luigi; Betti, Maurizio; Ferrari, Luca, MOOCs Scenarios and Learning Recognition. A Step Further?, in: E-Learning, E-Education, and Online Training Second International Conference, eLEOT 2015, Cham, Springer, 2016, pp. 152 - 158 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Gallerani, Manuela, Narrative medicine and stories of illness: Caring for the sick requires active listening, in: Stories that make a difference. Exploring the collective, social and political potential of narratives in adult education research, Lecce, PensaMultiMedia Editore, 2016, pp. 341 - 347 (PEDAGOGIA DELLA CURA) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Rossella Raimondo, Audaci filantrope e piccoli randagi. Il contributo di Lucy Bartlett, Alessandrina Ravizza e Bice Cammeo a favore dell'infanzia traviata e derelitta, Parma, Edizioni Junior Gruppo Spaggiari, 2016, pp. 145 (Storia/storie dell'educazione). [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]
-
Pironi, Tiziana, Da Maria Montessori a Margherita Zoebeli: l’impegno educativo nei confronti dell'infanzia traumatizzata dalla guerra, «ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE», 2016, 8, pp. 115 - 128 [Articolo in rivista]
-
Villano, Paola, I figli della migrazione tra difficoltà e risorse, in: L'età giovanile. Disagio e risorse psicosociali, Bologna, Il Mulino, 2016, pp. 139 - 163 (ITINERARI) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Luppi, Elena, Italy, in: International Perspectives on Older Adult Education, New York, Springer, 2016, pp. 201 - 210 (Lifelong Learning Book Series) [Capitolo/Saggio in libro]