Pubblicazioni scientifiche
-
Greta Mazzetti, Marcella Floris, Dina Guglielmi, Are the kids alright? On the association between students’ resources and objective indicators of academic success, in: BOOK OF ABSTRACT, 2023(atti di: 18th European Congress of Psychology "Psychology: Uniting communities for a sustainable world", Brighton, UK, 3-6 July) [Poster]
-
Vigutto, Lucia, Una lettera per Caterina : storia editoriale della prima collana Einaudi per la gioventù (1942), «ANNALI DI STORIA DELL'EDUCAZIONE E DELLE ISTITUZIONI SCOLASTICHE», 2023, 30, pp. 262 - 282 [Articolo in rivista]
-
Piastra, Stefano, Traslitterazione dei toponimi, ricalco cartografico, collaborazione interdisciplinare : il metodo di Michele Ruggieri per l’atlante della Cina (fine XVI-inizi XVII secolo) = Transliteration of place names, cartographic tracing, interdisciplinary collaboration : Michele Ruggieri’s methodology for his Atlas of China (late 16th-early 17th century), «BOLLETTINO DELL'ASSOCIAZIONE ITALIANA DI CARTOGRAFIA», 2023, 178, pp. 157 - 175 [Articolo in rivista] Open Access
-
Guasconi, Elisa; Agrusti, Francesco; Leproni, Raffaella; Oro, Alessandro; Fabris, Luca, Ricerche in corso. 3. Contrastare lo svantaggio socio-culturale nella scuola secondaria di primo grado : promuovere inclusione ed equità negli apprendimenti di base attraverso interventi di Ricerca-Formazione, «CADMO», 2023, 31, pp. 97 - 117 [Articolo in rivista]
-
Olezzi, Giorgia; Palareti, Laura, Does Shared Family Care works? A pilot study on families discharged between 2016 and 2021 from two Italian SFC units, in: Eusarf 2023 Detailed Programme, 2023, pp. 41 - 41 (atti di: Eusarf 2023 - EQUITY AND SOCIAL JUSTICE IN CHILD, YOUTH AND FAMILY WELFARE, Brighton, 12.15 settembre 2023) [Riassunto (Abstract)]