Publications
-
Pauline Couteau, Nicolas Eprendre, Federico Ferretti, Philippe Pelletier, Les raisons et les déraisons d'un abécedaire Reclus, in: Elisée Reclus, les 101 mots, Dijon, Presses du Réel, 2024, pp. 7 - 11 [Preface]
-
Federico Ferretti, Brésil, in: Elisée Reclus, les 101 mots, Dijon, Presses du Réel, 2024, pp. 50 - 53 [Chapter or essay]
-
Federico Ferretti, Décolonialité, in: Elisée Reclus, les 101 mots, Dijon, Presses du Réel, 2024, pp. 109 - 113 [Chapter or essay]
-
Federico Ferretti, Peuple, in: Elisée Reclus, les 101 mots, Dijon, Presses du Réel, 2024, pp. 347 - 351 [Chapter or essay]
-
Federico Ferretti, Organisation, in: Elisée Reclus, les 101 mots, Dijon, Presses du Réel, 2024, pp. 314 - 319 [Chapter or essay]
-
Vitaliano Corbi, Un ponte tra schermo e aula : il valore pedagogico del film “Povere Creature! = A bridge between screen and classroom : the pedagogical value of the film “Poor Things”, «MEDICAL HUMANITIES & MEDICINA NARRATIVA», 2024, 5, pp. 209 - 222 [Scientific article]
-
licia masoni; linda vacondio, “Hearing and Feeling” English in Infancy and Early Childhood” (0-3-6) : Self-Efficacy and Satisfaction among Crèche and Daycare Staff Trained to Introduce ‘Foreign’ Sounds, in: Dialogues on Teaching and Learning in Multicultural and Multilingual Environments, New York, Nova Publisher, 2024, pp. 187 - 201 (EDUCATION IN A COMPETITIVE AND GLOBALIZING WORLD) [Chapter or essay]
-
Anita Macauda; Veronica Russo, From image to text. A Visual Literacy training course, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2024, 16, pp. 635 - 643 [Scientific article] Open Access
-
R. Nardone, Videogames and Cultural Heritage : Understanding videogames at school through education and experience, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2024, 16, pp. 657 - 679 [Scientific article] Open Access
-
Milena Masseretti; Michela Schenetti, The freedom to experiment: the skills of the child and the guiding role of the adult in active outdoor play = La libertà di sperimentare: le competenze del bambino e il ruolo guida dell’adulto nel gioco attivo all’aperto, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2024, 16, pp. 105 - 118 [Scientific article] Open Access
-
Nasi, Nicola, Children’s Peer Cultures in Dialogue : Participation, hierarchy, and social identity in diverse schools, Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins, 2024, pp. 202 (DIALOGUE STUDIES). [Research monograph]
-
michela schenetti; chiara milazzo; christian mancini;, Educare alla cittadinanza terrestre : legami e connessioni per un cambiamento possibile = Educating for Earth citizenship : Links and connections for possible change, «ATTUALITÀ PEDAGOGICHE», 2024, 6, pp. 144 - 154 [Scientific article] Open Access
-
Michela Schenetti, L'esterno come risorsa per ripensare tempi, spazi ed esperienze nei poli per l'infanzia., in: Educazione zerosei : sistema integrato e poli per l'infanzia. Riflessioni e confronti a partire dall’esperienza formativa toscana, Firenze, Istituto degli Innocenti., 2024, pp. 116 - 124 (L'EDUCAZIONE ZEROSEI) [Chapter or essay] Open Access
-
Demozzi, S., Seminare rispetto, nutrire comprensione. L'importanza dell'educazione al genere, all'affettività e alla sessualità nella prima infanzia., «BAMBINI», 2024, 7-2024, pp. 26 - 30 [Scientific article]
-
Stefania Lorenzini, Testimonianze di fi gli/e e genitori per adozione : la complessità dell’educazione nella gestione di stereotipi e pregiudizi, tra interculturalità e prospettive di genere, in: IL RUOLO DELLE COMUNITÀ EDUCANTI PER L’AFFIDO E L’ADOZIONE Ricerche, esperienze e prospettive sull’accoglienza, Padova, © libreriauniversitaria.it edizioni, 2024, pp. 99 - 118 (SCIENZE SOCIALI APPLICATE) [Chapter or essay]
-
Stefano Piastra, Cloning a placename: the toponym ‘Shanghai’ in Italy, in: Toponyms as a means of expressing identification, location, possession, belonging, division, and respect for peoples’ cultures. Abstract Book, 2024, pp. 12 - 13 (atti di: Toponyms as a means of expressing identification, location, possession, belonging, division, and respect for peoples’ cultures., Rome, Italian Geographical Society, 11-13 September 2024) [Abstract]
-
Ferretti, Federico, Pathways Through the Sea : Decolonial Geopoetics of the Mediterranean in Italian Folksong, «GEOHUMANITIES», 2024, 10, pp. 300 - 317 [Scientific article]
-
Demozzi S.; Ghigi R., Insegnare genere e sessualità : dal pregiudizio sessista alla prevenzione della violenza, Milano, Mondadori Università, 2024, pp. 212 . [Research monograph]
-
Caldin, Roberta; Sapucci, Giovanni, Margherita Zoebeli, il CEIS di Rimini e la Pedagogia speciale per una scuola inclusiva, in: Margherita Zoebeli, una vita per l'infanzia, Bologna, CLUEB, 2024, pp. 181 - 188 (TRANSNATIONAL HISTORY OF EDUCATION AND CIVILIZATIONS) [Chapter or essay] Open Access
-
Caldin Roberta, Friso Valeria, Pileri Anna, La cooperazione educativa internazionale, in: L'inclusione non si ferma : cammina sempre : volume in ricordo di Andrea Canevaro, Trento, Erickson, 2024, pp. 285 - 297 (UNIVERSITY&RESEARCH) [Chapter or essay] Open Access