Publications
-
Matteucci, Maria Cristina; Steuer, Gabriele; Majcík, Martin, Mistakes in teaching and learning : editorial, «STUDIA PAEDAGOGICA», 2024, 29, pp. 5 - 8 [Comment or similar]
-
Palareti, Laura; Saglietti, Marzia; Olezzi, Giorgia; Monti, Chiara; Tzankova, Iana, What are the tools of Shared Family Care practices? A Content and Thematic Analysis stemming from managers’ perspectives, in: Abstact Book, 2024, pp. 189 - 190 (atti di: EQuiP24, Milano Bicocca, 26 - 28 giugno 2024) [Contribution to conference proceedings]
-
Zuccarini, M.; Riva, M.; Aceti, A.; Corvaglia, L.; Scher, A.; Guarini, A.; Sansavini, A., Night Sleep, Parental Bedtime Practices and Language Development in Low-Risk Preterm and Full-Term Late Talkers : A Longitudinal Study in the Third Year of Life., «CHILDREN», 2024, 11, pp. 1 - 19 [Scientific article] Open Access
-
Ozal, Z.; Ambrosini, F.; Biolcati, R.; Trombini, E.; Mavroveli, S.; Mancini, G., Exploring emotional intelligence in children using the trait emotional intelligence questionnaire : a systematic review, «BMC PSYCHOLOGY», 2024, 12, pp. 1 - 13 [Scientific article] Open Access
-
Mauri, Giorgia; Macauda, Anita; Messina, Salvatore; Panciroli, Chiara, An augmented environment for the valorization of heritage : an experience proposed by the MOdE, in: Proceedings of the 2nd International and Interdisciplinary Conference on Digital Environments for Education, Arts and Heritage : Earth 2023, Cham, Springer, 2024, pp. 178 - 191 (SPRINGER SERIES IN DESIGN AND INNOVATION) [Chapter or essay]
-
Panciroli, Chiara; Russo, Veronica; Balzan, Francesco, Educating with Artificial Intelligence, educating for Artificial Intelligence : role, impacts, and possibilities in the phygital scenario, in: Proceedings of the 2nd International and Interdisciplinary Conference on Digital Environments for Education, Arts and Heritage : Earth 2023, Cham, Springer, 2024, pp. 84 - 92 (SPRINGER SERIES IN DESIGN AND INNOVATION) [Chapter or essay]
-
Fabbri, Maurizio, Evoluzione e pedagogia : il senso di educare, istruire, formare, Brescia, Morcelliana, 2024, pp. 234 (SAGGI). [Research monograph]
-
Nasi, Nicola, Co-creating with teachers during participatory action research. Teachers’ perceptions, researchers’ dilemmas, and some possible strategies to enhance communication in the field, «ACTION RESEARCH», 2024, 0, pp. 1 - 17 [Scientific article]
-
Pileri, Anna, Pensare e agire per l'inclusività : sguardi sul profilo dell'insegnante per il sostegno, Milano, FrancoAngeli, 2024, pp. 177 (CONNESSIONI NEI CONTESTI DI APPRENDIMENTO). [Research monograph]
-
Caldin, Roberta, Disabilità e orientamento all’Università: alcune riflessioni. Un (piccolo) omaggio a Felice Corona, «JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING», 2024, 4, pp. 1 - 8 [Scientific article] Open Access
-
Piastra, Stefano, Il sale, la sabbia e la mezzaluna : Cervia e la costa romagnola nell’odeporica e nella cartografia ottomane, in: Cervia. Archeologie e storie di terre e di acque, Cesena, Stilgraf, 2024, pp. 329 - 360 [Chapter or essay]
-
Pironi, Tiziana, Il problema della formazione degli insegnanti della scuola secondaria nelle Scuole di Magistero : il “caso” dell’Università di Bologna (1875-1920) = The problem of training secondary school teachers in teaching schools : the “case” of the University of Bologna (1875-1920), «NUOVA SECONDARIA», 2024, 42, pp. 106 - 118 [Scientific article]
-
Ellerani, Piergiuseppe, Hacia una transición ecosocial : nuevas figuras pedagógicas, in: Desde abajo : aprendizaje en los movimientos de las economías diferentes, Xàtiva, Ediciones del Instituto Paulo Freire, 2024, pp. 9 - 24 [Preface]
-
Ellerani, Piergiuseppe, Digital Didactic Gallery, in: Proceedings of the 2nd International and Interdisciplinary Conference on Digital Environments for Education, Arts and Heritage : Earth 2023, Cham, Springer, 2024, pp. 67 - 74 (SPRINGER SERIES IN DESIGN AND INNOVATION) [Chapter or essay]
-
Soriani, Alessandro; Bonafede, Paolo, (Re)Thinking the role of artificial intelligence in education, in: La pedagogìa social en una sociedad digital e hiperconectada : desafìos y propuestas, Salamanca, Ediciones Universidad Salamanca, 2024, pp. 81 - 96 (COLECCIÓN AQUILAFUENTE) [Chapter or essay] Open Access
-
Pacetti, Elena; Soriani, Alessandro; Bonafede, Paolo, Adolescents’ media practices in secondary schools in the Metropolitan City of Bologna, in: La pedagogìa social en una sociedad digital e hiperconectada : desafìos y propuestas, Salamanca, Ediciones Universidad Salamanca, 2024, pp. 275 - 288 (COLECCIÓN AQUILAFUENTE) [Chapter or essay] Open Access
-
Addessi, ANNA RITA, Margherita Zoebeli e l’educazione musicale al CEIS. Metodi e pratiche da un’indagine nel Fondo del CEIS-Archivio Margherita Zoebeli, in: Margherita Zoebeli, una vita per l'infanzia, Bologna, Clueb, 2024, pp. 201 - 234 (TRANSNATIONAL HISTORY OF EDUCATION AND CIVILIZATIONS) [Chapter or essay]
-
Caroli, Dorena, La storia comparata dell’educazione tra dimensione transnazionale e transfert culturale = The comparative history of education between transnational dimension and cultural transfer, «PEDAGOGIA OGGI», 2024, 22, pp. 202 - 208 [Scientific article] Open Access
-
Malaguti, Elena, Proposte educative intorno al tema della pace., in: Facciamo Pace?! La voce dei bambini sulla guerra, Brescia, Scholé, 2024, pp. 197 - 204 [Chapter or essay]
-
Colla, Vittoria; Nasi, Nicola, Linguaggio e socializzazione : interazioni quotidiane in famiglia e a scuola, in: CLUB Working Papers in Linguistics, Bologna, CLUB Università di Bologna, 2024, pp. 153 - 174 (CLUB WORKING PAPERS IN LINGUISTICS) [Chapter or essay] Open Access