Publications
-
Salvatore Messina, L'intelligenza artificiale per la scuola, «ESSERE A SCUOLA», 2024, 6, pp. 18 - 23 [Scientific article]
-
Salvatore Messina, Pedagogia Algoritmica. Per una riflessione educativa sull’Intelligenza Artificiale, «ESSERE A SCUOLA», 2024, 6, pp. 60 - 61 [Review]
-
Colloca, Pasquale; Roccato, Michele; Russo, Silvia, Rally ‘round the flag effects are not for all : Trajectories of institutional trust among populist and non-populist voters, «SOCIAL SCIENCE RESEARCH», 2024, 119, pp. 1 - 11 [Scientific article] Open Access
-
Yaprak Kurtsal; Giacomo Maria Rinaldi; Federica Savini; Rubina Sirri; Martin Melin; Elena Pacetti; Alessandra De Cesare; Marialetizia Fioravanti; Elena Luppi; Gerardo Manfreda; Davide Viaggi, Improving the Education and Training Policies of the Agri-Food and Forestry Sectors: Identifying New Strategies to Meet the Needs of the Sector and Farm-to-Fork Priorities, «SUSTAINABILITY», 2024, 16, pp. 1 - 20 [Scientific article] Open Access
-
Sabatini, Francesco; De Santis, Cristiana, Un italiano accogliente, Bologna, Il Mulino, 2024, pp. 144 . [Research monograph]
-
Nasi, Nicola; Montà, Chiara, On participation. Zooming out and zooming in a central educational construct, «ORIENTAMENTI PEDAGOGICI», 2024, 71, pp. 33 - 43 [Scientific article]
-
Ferretti, Federico, Conciliating Subaltern and Liminal Geopolitics : Reggio Emilia’s City Diplomacy and the Geographies of Lusophone Africa’s Decolonisation, «GEOPOLITICS», 2024, 29, pp. 1 - 28 [Scientific article] Open Access
-
Chiara Pilotto, Che genere di accoglienza? Politiche della cura e lavoro dell'accoglienza in Italia, in: Antropologia e servizi : intersezioni etnografiche fra ricerca e applicazione, Milano, Ledizioni, 2024, pp. 249 - 273 (ANTROPOLOGIA DELLA CONTEMPORANEITÀ) [Chapter or essay]
-
Masini, Alice; Dallolio, Laura; Sanmarchi, Francesco; Lovecchio, Francesco; Falato, Mario; Longobucco, Yari; Lanari, Marcello; Sacchetti, Rossella, Adherence to the Mediterranean Diet in Children and Adolescents and Association with Multiple Outcomes : An Umbrella Review, «HEALTHCARE», 2024, 12, pp. 449 - 471 [Scientific article] Open Access
-
Simbula, S.; Paganin, G.; Molino, M., Videoconference fatigue : validation of the Italian translated Zoom Exhaustion and Fatigue Scale (ZEFS), «FATIGUE», 2024, 12, pp. 43 - 57 [Scientific article] Open Access
-
Floris M.; Paganin G.; Guglielmi D.; Mazzetti G., Motivation is not enough : how career planning and effort regulation predict academic achievement, «CURRENT PSYCHOLOGY», 2024, 43, pp. 9280 - 9289 [Scientific article] Open Access
-
Lazzari, Arianna; DALLEDONNE VANDINI, Chiara, Riflessività e partecipazione: la video-analisi come strumento di ricerca-formazione., in: La partecipazione di educatori e insegnanti nello 0-6, Milano, Franco Angeli, 2024, pp. 105 - 122 [Chapter or essay]
-
Renger D.; Passini S., Self-respect and responsibility : understanding individuals' entitlement beliefs and their association with concern for others' rights, «PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES», 2024, 221, pp. 1 - 8 [Scientific article] Open Access
-
D. Tuorto, Federico Trastulli, Davide Angelucci, Cronaca di una morte annunciata. La partecipazione elettorale in Italia, 2022, in: Un polo solo. Le elezioni politiche del 2022, Bologna, Il Mulino, 2024, pp. 107 - 138 [Chapter or essay]
-
De Santis, Cristiana, La lingua, i sensi e il mestiere di essere umani. A proposito del volume "La vita delle parole. Il lessico dell'italiano tra storia e società", «Magazine - Lingua italiana», 2024, 1/2004, pp. 1 - 10 [Review]
-
Ingrosso P., Ferrari L., COO.DE Cooperative Digital Education, Trento, Erickson, 2024, pp. 174 (University & Research. Area 11, SCIENZE STORICHE, FILOSOFICHE, PEDAGOGICHE, PSICOLOGICHE). [Editorship]
-
Emanuela Pettinari, Lucia Balduzzi, Chiara Dalledonne Vandini, Supporting the accessibility of educational services 0-6 : good practices to promote educational continuity between school and family, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2024, 16, pp. 766 - 779 [Scientific article] Open Access
-
Soriani Alessandro, Il Digital Storytelling in contesti educativi: competenze per la progettazione e la realizzazione di progetti basati sulla narrazione digitale, in: «COO.DE» Cooperative Digital Education., Trento, Edizioni Centro Studi Erickson S.p.A., 2024, pp. 73 - 86 (University & Research. Area 11, SCIENZE STORICHE, FILOSOFICHE, PEDAGOGICHE, PSICOLOGICHE) [Chapter or essay]
-
Rosane Cardoso de Araujo; Anna Rita Addessi, Studies on children's musical creativity based on the MIROR Platform : Brazil/Italy partnership, in: GAPS2 - Global Arts and Psychology Seminar "Creativity in music and the arts", Graz, University of Graz, 2024, pp. 20 - 21 (atti di: GAPS2 - Global Arts and Psychology Seminar "Creativity in music and the arts", York, Graz, La Plata, & Melbourne, 14-16 September 2023) [Abstract] Open Access
-
Federica Ambrosini; Roberta Biolcati; Laura Menabo; Annalisa Guarini, Dipendenze tecnologiche e cyberbullismo, in: «COO.DE» COOPERATIVE DIGITAL EDUCATION, Trento, Edizioni Centro Studi Erickson S.p.A., 2024, pp. 121 - 146 (University & Research. Area 11, SCIENZE STORICHE, FILOSOFICHE, PEDAGOGICHE, PSICOLOGICHE) [Chapter or essay]