Publications
-
De Santis, Cristiana, Una "sudata" risposta?, «ITALIANO DIGITALE», 2024, 29, pp. 1 - 2 [Scientific article] Open Access
-
Bruni, Elisa; Luppi, Elena; Ricci, Aurora, Empowering Active Aging With Limited Autonomy: A Training Proposal To Enhance The Skills Of Home Caregivers For Frail Older People, in: Book of Abstracts: 3rd International Conference of the journal Scuola Democratica "Education and/for Social Justice", Rome, Associazione “Per Scuola Democratica”, 2024, pp. 508 - 508 (atti di: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice, Università di Cagliari, 3-6 giugno 2024) [Abstract]
-
Ricci, Aurora; Luppi, Elena; Brescianini, Flavio, Empowering Youth through Entrepreneurship Education: Fostering Critical Thinking and Lifelong Learning through the Assessment Process, in: Book of Abstracts: 3rd International Conference of the journal Scuola Democratica "Education and/for Social Justice", Rome, Associazione “Per Scuola Democratica”, 2024, pp. 773 - 773 (atti di: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice, Università di Cagliari, 3-6 giugno 2024) [Abstract]
-
Couteau, Pauline; Eprendre, Nicolas; Ferretti, Federico; Pelletier, Philippe, Elisée Reclus, les 101 mots, Dijon, Presses du Réel, 2024, pp. 512 . [Editorship]
-
Federico Ferretti, Redescubrir otras tradiciones geográficas, «PUNTO SUR», 2024, 10, pp. 117 - 138 [Scientific article] Open Access
-
Gaibazzi, Paolo, Prefazione, in: G. M. Masia, Fallire la migrazione : esperienze senegalesi di ritorno dalla Rotta Centrale Mediterranea, Napoli, Arcoiris, 2024, pp. 5 - 9 [Preface]
-
G. F. Dettori, S. Maggiolini, P. Sandri, Equità e autodeterminazione: il dialogo tra integrazione e inclusione, in: I linguaggi della Pedagogia Speciale, Lecce, Pensa Multimedia, 2024, pp. 23 - 25 [Brief introduction]
-
Emanuela Pettinari; Lucia Balduzzi, Accogliere i nuovi bisogni delle famiglie : un percorso di ricerca formazione con le operatrici dei Centri Bambini Genitori del Comune di Modena = Embracing the new needs of families: a training-research course with the pratictioners of the Centers for Children and Families of the Municipality of Modena, «STUDIUM EDUCATIONIS», 2024, 25, pp. 104 - 113 [Scientific article] Open Access
-
Heike Jöns, Julian Brigstocke, Pauline Couper, Federico Ferretti, History and philosophy of geography : looking back and looking forward, «JOURNAL OF HISTORICAL GEOGRAPHY», 2024, 85, pp. 1 - 8 [Scientific article] Open Access
-
Filippo Galletti, Ruolo e controllo del mondo animale negli statuti emiliano-romagnoli (secoli XIII-XV), «BIBLIOMANIE», 2024, 57, pp. 1 - 20 [Scientific article] Open Access
-
Caroli, Dorena, I libri armi di pace : il movimento educativo tolstoiano tra istruzione popolare e pacifismo (1884-1910), «RICERCHE PEDAGOGICHE», 2024, 43, pp. 45 - 62 [Scientific article]
-
Giulia De Rocco; Alessia Muratori, Didattica della matematica in carcere : una riflessione sull’inclusione, in: I linguaggi della pedagogia speciale. La prospettiva dei valori e dei contesti di vita, Lecce, Pensa MultiMedia, 2024, pp. 26 - 32 [Chapter or essay] Open Access
-
DE ROCCO, Giulia, Peace and Love, Victoria: l’educazione, le questioni di genere, il carcere, in: M. M. Coppola, A. Donà, C. M. Reale, A. Tuselli, Gender R-Evolutions : immaginare l'inevitabile, sovvertire l'impossibile, Trento, Università degli Studi di Trento, 2024, pp. 645 - 654 (QUADERNI DEL DIPARTIMENTO DI SOCIOLOGIA E RICERCA SOCIALE) [Chapter or essay] Open Access
-
Emanuela Pettinari, Il ruolo dei Centri Bambini Genitori nel sistema integrato di educazione e istruzione : riflettere sull’accessibilità dei servizi integrativi del Comune di Modena = The role of Centers for Children and Families in the Integrated System of Education and Instruction : reflecting on the accessibility of integrative services in Modena, in: La ricerca educativa e didattica nelle scuole di dottorato in Italia, Lecce, Pensa MultiMedia, 2024, pp. 454 - 466 (QUADERNI DEL DOTTORATO SIRD) [Chapter or essay] Open Access
-
Tiziana Pironi, Don Milani, Aldo Capitini e la chiave fatata della parola, «CQIA RIVISTA», 2024, 14, pp. 94 - 109 [Scientific article] Open Access
-
Malaguti E., Di Camillo T., Maffeo R., Quando l’educazione inclusiva diviene realtà? Index per l’inclusione 06 e contesti educativi per la primissima e prima infanzia : ricerca formazione secondo un approccio ecologico e nell’Area Metropolitana del Comune di Bologna, «ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION», 2024, 12, pp. 313 - 326 [Scientific article] Open Access
-
Ambrosini, Federica; Zampino, Chiara; Lazzeroni, Pietro; Francavilla, Roberta; Iovane, Brunella; Biolcati, Roberta, Investigating trait emotional intelligence and perceived support from family and friends as buffering factors against disordered eating behaviours and poor glycaemic control in adolescents with type 1 diabetes, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH», 2024, 29, pp. 1 - 15 [Scientific article] Open Access
-
Ferretti, Federico, The Mediterranean metaphor and Léon Metchnikoff's Great Historical Rivers : anarchist geographies of water-land hybridity, «JOURNAL OF HISTORICAL GEOGRAPHY», 2024, 86, pp. 82 - 92 [Scientific article] Open Access
-
Chiara Ostuni, L’innovazione delle pratiche formative nei percorsi di Istruzione e Formazione Professionale = The innovation of training practices in Vocational Education and Training courses, in: La ricerca educativa e didattica nelle scuole di dottorato in Italia - 7/2023, Lecce, Pensa - Multimedia, 2024, pp. 436 - 450 (QUADERNI DEL DOTTORATO SIRD) [Chapter or essay] Open Access
-
Ivana Bolognesi, "My Africa is here" : Female migration and self-narration = “La mia Africa è qui”. Migrazione femminile e narrazione di sé, «WOMEN & EDUCATION», 2024, 2, pp. 94 - 99 [Scientific article] Open Access