Publications
-
Ilardo, M.; Demozzi, S.; Bonvini, E., Citizenship, Gender and Ecological Transition. Proposals for a Systemic Educational Approach towards a Sustainable Society, in: Book of Abstracts: 3rd International Conference of the journal Scuola Democratica "Education and/for Social Justice", Roma, Associazione “Per Scuola Democratica”, 2024, pp. 837 - 837 (atti di: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice, Università di Cagliari, 3-6 giugno 2024) [Abstract]
-
Ranzani, Federica, “Doing being a good parent” in the pediatric clinic: Parents' knowledge displays in advice requests on infants' everyday care, «SOCIAL SCIENCE & MEDICINE», 2024, 351, pp. 1 - 11 [Scientific article] Open Access
-
Elisa Cappuccio, Annarita Ferrante, Stefano Piastra, Elena Toth, Una Europa Summer School 2024. Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness. Book of Abstracts, Bologna, Università di Bologna, Dipartimento di Scienze dell'Educazione, 2024, pp. 29 . [Editorship] Open Access
-
Annarita Ferrante, Stefano Piastra, Elena Toth, The Summer School ‘Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness’. An introduction, in: Una Europa Summer School 2024. Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness. Book of Abstracts, Bologna, Università di Bologna, Dipartimento di Scienze dell'Educazione, 2024, pp. 7 - 7 [Preface] Open Access
-
Piastra, Stefano, A field trip in the Gessi Bolognesi Regional Park. Sustainability, education and communication issues in a protected area, in: UnaEuropa Summer School 2024. Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness. Book of Abstracts, 2024, pp. 24 - 27 (atti di: Summer School ‘Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness’, Bologna, 1-5 luglio 2024) [Abstract] Open Access
-
Patrizia Sandri, Guardare oltre per abitare il mondo, avendo un progetto, in: Operosità Produttiva. Per il lavoro che non c'è. Persone a occupabilità complessa. Verso una forma di sostegno al reddito?, Bologna, Asterisco S.r.l., 2024, pp. 9 - 15 [Chapter or essay]
-
Ellerani P., Ferrari L., The Contribution of Generative AI Ecosystems in Micro-Instructional Design: Opportunities and Limitations = Il contributo degli ecosistemi di AI generativa nella micro-progettazione didattica: Opportunità e limiti, «FORMAZIONE & INSEGNAMENTO», 2024, 22, pp. 117 - 124 [Scientific article] Open Access
-
Ilardo, M. ; Salinaro, M., The GreenComp (the European Sustainability Competence Framework) : a tool to reflect on social and environmental issues from an interdisciplinary perspective, in: Una Europa Summer School 2024: Sustainability in communication and education, 2024, pp. 11 - 12 (atti di: UnaEuropa Summer School ‘Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness’ University of Bologna, Dept. of Education, July 1st-5th, 2024, Bologna, 1st-5th, 2024) [Abstract] Open Access
-
Salinaro, M.; Ilardo, M., Fostering Green Skills, Climate and Social Justice among Teachers: A Quali-Quantitative Research into the Paths Proposed by Future Education Modena, in: Book of Abstracts: 3rd International Conference of the journal Scuola Democratica "Education and/for Social Justice", Roma, Associazione “Per Scuola Democratica”, 2024, pp. 823 - 823 (atti di: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice, Università di Cagliari, 3-6 giugno 2024) [Abstract]
-
Pietrantoni, Luca; Mazzetti, Greta; San Román Niaves, Mabel; Kubik, Rudolf; Davide, Giusino; De Angelis, Marco, Enhancing team dynamics through digital coaching: the role of managerial and peer support, «EUROPEAN JOURNAL OF TRAINING AND DEVELOPMENT», 2024, 48, pp. 16 - 36 [Scientific article] Open Access
-
De Santis, Cristiana; Ujcich, Veronica, Italiano scolastico : a che punto siamo?, in: I testi e le varietà : Atti del 15. Convegno ASLI Associazione per la Storia della Lingua Italiana (Napoli, 21-24 settembre 2022), Firenze, Franco Cesati, «ASSOCIAZIONE PER LA STORIA DELLA LINGUA ITALIANA», 2024, pp. 383 - 393 (atti di: XV Convegno ASLI, Napoli, 21-24 settembre 2022) [Contribution to conference proceedings]
-
De Santis, Cristiana, Le valenze del'Infinito : una lettura dell'idillio leopardiano a partire dai verbi, in: Teoria e pratica del testo : grammatica, nuovi media, didattica, letteratura, Palermo, Palermo University Press, 2024, pp. 21 - 31 [Chapter or essay] Open Access
-
Soriani A., Pacetti E., Ferrari L., Let’s talk about Sustainability : strategies to manage debates and feedbacks, in: Una Europa Summer School 2024: Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness. Book of Abstracts, Bologna, Bologna: Università di Bologna, Dipartimento di Scienze dell'Educazione,, 2024, pp. 18 - 19 (atti di: Summer School: Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness, Bologna, July 1st-5th, 2024) [Contribution to conference proceedings] Open Access
-
S.Demozzi; E.Bonvini, Prevenire la violenza di genere : il ruolo dell’educazione sessuale olistica (CSE) come strumento di contrasto, «ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE», 2024, 16, pp. 133 - 153 [Scientific article] Open Access
-
Milena Masseretti, Recensione a: Ø. Kvalnes, E.B. Hansen Sandseter, Risky Play An Ethical Challenge, Cham, Springer Nature, 2023, «ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE», 2024, 16, pp. 223 - 225 [Review] Open Access
-
Maria Beatrice Abbati; Domenico Aprile; Alessandro Soriani, Make Escape Room Didattiche = Percorsi STEAM, Roma, Armando Editore, 2024, pp. 128 (I FUTURI DELLA DIDATTICA). [Research monograph]
-
Gigli, Alessandra; Melotti, G.; Borelli, C., Adolescents on the move : the application of an integrated model for documentation and evaluation of “Back Into The Wild” adventure education project aimed at promoting psychophysical and relational well-being, «JOURNAL OF ADVENTURE EDUCATION AND OUTDOOR LEARNING», 2024, 2/2024, pp. 1 - 19 [Scientific article]
-
Salvatore Messina; Cristina Gaggioli; Chiara Panciroli, Apprendere ed insegnare nell’era degli ecosistemi digitali intelligenti : pratiche didattiche e nuove piste di ricerca = Learning and teaching in the era of intelligent digital ecosystems : teaching practices and new research avenues, «MEDIA EDUCATION», 2024, 15, pp. 81 - 90 [Scientific article] Open Access
-
Messina, Salvatore; Macauda, Anita; Russo, Veronica; Sghinolfi, MARIA CHIARA, Trasformazioni educative con l’Intelligenza Artificiale : un’esplorazione critica degli impatti nei processi di insegnamento-apprendimento, «SCHOLÉ», 2024, 62, pp. 84 - 103 [Scientific article]
-
Federico Ferretti, For an anarchist decolonial agenda : new perspectives on anarchism, marronage and indigeneity from Brazil/Pindorama, «ANTIPODE», 2024, 56, pp. 2112 - 2135 [Scientific article]