Publications
-
Federico Ferretti, [forthcoming] Decolonial openings of Ron Johnston's legacies: how to avoid new amnesias, in: Geography and a Geographer: Essays in memory of Ron Johnston, London, Royal Geographical Society with Institute of British Geographers, in corso di stampa, pp. 1 - 29 [Chapter or essay]
-
Anzani, A.; Pavanello Decaro, S.; Paganin, G.; Prunas, A., Navigating Role Models : Shaping Masculine Identity Among Transmasculine and Cisgender Emerging Adults, «SEXUALITY RESEARCH AND SOCIAL POLICY», in corso di stampa, nd, pp. 1 - 12 [Scientific article] Open Access
-
Addessi, ANNA RITA; Krüger, Viggo; Bunt, Leslie, Innovating University Curricula in Music and the Arts: Support for Educators, Teachers and Learners, Glen Rock, PA, Barcelona Publishers, in corso di stampa, pp. 300 . [Editorship]
-
DE FILIPPO, Allegra; Galassi, Andrea; Soriani, Alessandro; Trisolini, Giada; Baldo, Federico; Chesani, Federico; Mello, Paola; Milano, Michela, Improving the Teaching of Artificial Intelligence Through Project-Based Learning on a Board Game, «INTELLIGENZA ARTIFICIALE», in corso di stampa, 0, pp. 1 - 13 [Scientific article] Open Access
-
Ciani, Andrea, Come costruire una prova formativa veloce, in: Valutare gli apprendimenti nella scuola primaria. Metodologie e materiali per la valutazione in ingresso, in itinere e finale, Firenze, Giunti EDU, 2025, pp. 144 - 147 [Part of catalogues, repertoires, corpora]
-
Mameli, C.; Albani, A.; Mazzetti, G.; Saccà, A.; Cavallini, F.; Grazia, V., A Preliminary Evaluation of an Online Parent Training Based on Self-Determination Theory Aimed at Digital Parenting, «CHILD & YOUTH CARE FORUM», 2025, 54, pp. 93 - 115 [Scientific article] Open Access
-
Matteucci, Maria Cristina; Soncini, Annalisa; Floris, Francesca; Truscott, Stephen D., School psychology in Italy : A mixed-method study of actual and desired roles and functions, «SCHOOL PSYCHOLOGY INTERNATIONAL», 2025, 46, pp. 50 - 30 [Scientific article] Open Access
-
Ferretti, Federico, Voluntary Geographies of Internationalism : The Contributions of a Radical Mexican Family to Global Pacifism, Feminism, and Anticolonialism, «ANNALS OF THE AMERICAN ASSOCIATION OF GEOGRAPHERS», 2025, 115, pp. 205 - 222 [Scientific article]
-
Grandi, William, Per una storia delle narrazioni di divulgazione scientifica per giovani lettori : dalla fine dell'Ottocento agli anni Settanta del Novecento : origini e primi sviluppo di un genere narrativo di frontiera = For a history of scientific popularisation for young readers : from the late 19th century to the 1970s : origins and first developments of a frontier narrative genre, in: Passaggi di frontiera : la Storia dell'Educazione : confini, identità, esplorazioni, Messina, Messina University Press, 2025, pp. 545 - 553 (atti di: XVII Congresso nazionale del Centro Italiano per la Ricerca Storico Educativa CIRSE. Passaggi di Frontiera. Storia dell'educazione: confini, identità, esplorazioni, Università degli Studi di Messina, 26-28 maggio 2022) [Contribution to conference proceedings] Open Access
-
Caroli, Dorena, Frontiere e circolazione transnazionale di modelli educativi : il caso della ricezione di De Amicis in Russia = Frontiers and transnational circulation of educational models : the case of the reception of Edmondo De Amicis in Russia, in: Passaggi di Frontiera : la Storia dell'Educazione : confini, identità, esplorazioni, Messina, Messina University Press, 2025, pp. 179 - 191 (atti di: Passaggi di Frontiera. Storia dell'educazione: confini, identità, esplorazioni. XVII Congresso triennale del CIRSE, Messina, 26-28 maggio 2022., Messina, 26-28 maggio 2022) [Contribution to conference proceedings] Open Access
-
Raimondo, Rossella, Maria Dalle Donne e il suo impegno scientifico e didattico nella formazione delle levatrici = Maria Dalle Donne and her scientific and didactic engagement in midwives' education, in: Passaggi di Frontiera : la Storia dell’Educazione: confini, identità, esplorazioni, Messina, Messina University Press, 2025, pp. 265 - 273 [Chapter or essay] Open Access
-
Ferrari, Luca; Ellerani, Piergiuseppe, Riconoscere e potenziare le competenze progettuali degli insegnanti attraverso l’integrazione di eco-sistemi di AI generativa, in: L’era dell’intelligenza artificiale e della fusione uomo-macchina: nuove prospettive del sapere umanistico e socio-pedagogico, Sassari, UniSS Print, 2025, pp. 10 - 24 [Chapter or essay]
-
D'Ascenzo, Mirella, L'istruzione elementare e popolare in Romagna dopo l'Unità : problemi, momenti e figure = Popular and primary instruction in the Romagna region after Italian unification : problem, phases and people, in: Passaggi di Frontiera. La Storia dell'Educazione: confini, identità, esplorazioni, Messina, Messina University Press, 2025, pp. 437 - 446 [Chapter or essay] Open Access
-
Caronia, Letizia; Ranzani, Federica; Chieregato, Arturo, Accomplishing organizational compassion in critical care settings : an artifact analysis of the visitors’ book agency, «SSM. QUALITATIVE RESEARCH IN HEALTH», 2025, 7, pp. 1 - 9 [Scientific article] Open Access
-
Ambrosini, Federica; Biolcati, Roberta, Emotional and physical pathways to sexual satisfaction and problematic sexual behaviour in dating, monogamous and non-monogamous relationships, «PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES», 2025, 234, pp. 1 - 8 [Scientific article]
-
Peláez Zuberbuhler, Josefina; Pietrantoni, Luca; Mazzetti, Greta; DE ANGELIS, Marco; Giusino, Davide; SAN ROMÁN NIAVES, Mabel; Guglielmi, Dina; Salanova, Marisa, A systematic realist synthesis of digital interventions for enhancing mental health at work: contexts, mechanisms, and outcomes, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MENTAL HEALTH SYSTEMS», 2025, 19, pp. 1 - 18 [Scientific article] Open Access
-
Petruzziello, Gerardo; Chiesa, Rita; Guglielmi, Dina; van der Heijden, Beatrice I. J. M.; de Jong, Jeroen P.; Mariani, Marco Giovanni, Self-Perceived Employability and Psychological Well-Being Among Italian Students and Graduates : A Three-Wave Cross-Lagged Study, «JOURNAL OF CAREER DEVELOPMENT», 2025, 52, pp. 21 - 40 [Scientific article] Open Access
-
Galletti, Filippo, Il monumento sepolcrale di Alessandro V nel cantiere del “bel” San Francesco in Bologna, «DIALOGHI MEDITERRANEI», 2025, 71, pp. 1 - 19 [Scientific article]
-
Ferretti, Federico, Translations, translocations, and pluralism: A transnational and multilingual analysis of the circulation of radical geographical knowledge, «TRANSACTIONS OF THE INSTITUTE OF BRITISH GEOGRAPHERS», 2025, 50, pp. 1 - 16 [Scientific article]
-
Grossi, G.; Nardone, R.; Previtali, G., Postmedia Education : Visual Literacy e media digitali, Milano, McGraw Hill, 2025, pp. 246 (COLLANA DI ISTRUZIONE SCIENTIFICA. SERIE DI SCIENZE UMANE). [Research monograph]