Publications
-
Nadia Sansone, Manuela Fabbri, Ilaria Bortolotti, Boundary Devices for Reflexive Teachers, «EDUCATION SCIENCES», 2024, 14, pp. 1 - 15 [Scientific article] Open Access
-
Rossella Raimondo, August Aichhorn, Gioventù disadattata. Introduzione, traduzione e cura di Rossella Raimondo, Roma, Avio Edizioni Scientifiche, 2024, pp. 174 . [Editorship]
-
Rossella Raimondo, Introduzione, in: August Aichhorn, Gioventù disadattata. Introduzione, traduzione e cura di Rossella Raimondo, Roma, Avio Edizioni Scientifiche, 2024, pp. 7 - 43 [Chapter or essay]
-
Rossella Raimondo (trad.): August Aichhorn, Gioventù Disadattata, Roma, Avio Edizioni Scientifiche, 2024, pp. 130
. Opera originale: Autore: August Aichhorn - Titolo: Jeunesses à l'abandon [Book (translation)] -
Caldin Roberta, L'inclusione a scuola : un imperativo etico, un diritto, un impegno, «NUOVA SECONDARIA», 2024, 41, pp. 41 - 44 [Scientific article]
-
De Rocco, Giulia, Traiettorie euristiche per il lavoro educativo nelle biblioteche in carcere, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2024, 4, pp. 807 - 814 [Scientific article]
-
Federico Ferretti, For critical geo-histories of population : engaging geographically with Massimo Livi Bacci’s works, «GEOGRAPHY COMPASS», 2024, 18, pp. 1 - 14 [Scientific article]
-
Luca Decembrotto; Andrea Maffia, Riflessioni per una didattica della matematica in carcere inclusiva e accessibile, «NUOVA SECONDARIA», 2024, 41, pp. 147 - 154 [Scientific article]
-
Zannoni, Federico, Italiani che accolgono ucraini : incontri, relazioni, malintesi e conflitti nei servizi per l’housing e l’integrazione sociale = Italians welcoming Ukrainians : meetings, relationships, misunderstandings and conflicts in housing and social integration services, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2024, 16, pp. 674 - 686 [Scientific article] Open Access
-
Zannoni, Federico; Gladun, Dzvenyslava, Ukrainians fleeing the war. Stories and studies in reception contexts, Bologna, CLUEB, 2024, pp. 239 (HEURESIS SCIENZE DELL'EDUCAZIONE). [Editorship]
-
Zannoni, Federico; Gladun, Dzvenyslava, Introduction, in: Ukrainians fleeing the war. Stories and studies in reception contexts, Bologna, CLUEB, 2024, pp. 7 - 11 (HEURESIS SCIENZE DELL'EDUCAZIONE) [Brief introduction]
-
Zannoni, Federico, “Everything is extremely complex”: the point of view of hospitality workers, in: Ukrainians fleeing the war. Stories and studies in reception contexts, Bologna, CLUEB, 2024, pp. 119 - 159 (HEURESIS SCIENZE DELL'EDUCAZIONE) [Chapter or essay]
-
Purdy, Noel; Scheithauer, Herbert; Harris, Jonathan; Willems, Roy A.; Mameli, Consuelo; Guarini, Annalisa; Brighi, Antonella; Menin, Damiano; Culbert, Catherine; Hamilton, Jayne; Völlink, Trijntje; Ballentine, Mark; Fiedler, Nora; Smith, Peter K., The development of a multi-dimensional coding system to categorise negative online experiences including cyberbullying behaviors among adolescents with lower socioeconomic status, «INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL SCIENCE», 2024, 17, pp. 141 - 155 [Scientific article] Open Access
-
Soncini, Annalisa; Matteucci, Maria Cristina; Tomasetto, Carlo; Butera, Fabrizio, Supportive error feedback fosters students' adaptive reactions towards errors : evidence from a targeted online intervention with Italian middle school students, «BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY», 2024, 00, pp. 1 - 15 [Scientific article]
-
Ferretti, Federico, Why the history and philosophy of geography matter: Louise Michel's radical, anticolonial, and pluralist geographies. Special Issue: Reflections on histories and philosophies of geography: biographies, philosophies, impacts, «JOURNAL OF HISTORICAL GEOGRAPHY», 2024, 83, pp. 1 - 5 [Scientific article]
-
Alessandra Gigli, Ridurre il potenziale distruttivo dei conflitti : alcune coordinate per farlo nei contesti educativi, «BAMBINI», 2024, 40, pp. 18 - 22 [Scientific article]
-
Elena Luppi; Aurora Ricci; Daniela Bolzani, Diventare intraprendenti e sviluppare il proprio potenziale. Modelli e strumenti per la valutazione delle competenze trasversali per l’imprenditorialità/intraprendenza, Milano, Franco Angeli, 2024, pp. 187 . [Research monograph]
-
Anna Rita Addessi, Creativity in and through music, in: M. S. Barrett, G. F. Welch, L. Custodero, E. Costa-Giomi, Lunde Vestad, David J. Hargreaves, Meryl Sole, B. Ilari, The Oxford Handbook of Early Childhood Music Learning and Development, New York, Oxford University Press, 2023, pp. 204 - 218 (OXFORD HANDBOOKS) [Chapter or essay] Open Access
-
Patrizia Sandri; Assunta Zanetti; Isabella Bennardi, Studenti plusdotati e didattica inclusiva a distanza : un’indagine esplorativa = Gifted Students and Inclusive Distance Learning : an Exploratory Survey, «FORM@RE», 2023, 23, pp. 189 - 208 [Scientific article] Open Access
-
Petruzziello Gerardo, Mariani Marco Giovanni, Guglielmi Dina, van der Heijden Beatrice, de Jong P. Jeroen , Chiesa Rita,, The role of teaching staff in fostering perceived employability of university students, «STUDIES IN HIGHER EDUCATION», 2023, 48, pp. 20 - 36 [Scientific article] Open Access